• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه خبر داد: برگزاری نمایشگاه و فراخوان مسابقه شب یلدا
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه خبر داد: برگزاری نمایشگاه و فراخوان مسابقه شب یلدا

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه ؛ ناصر رکاب  شب یلدا را یک آیین خانوادگی و عامل ایجاد همبستگی میان خویشاوندان، اقوام و دوستان نزدیک دانست و اضافه کرد: این شب آغاز شب های طولانی در فصل زمستان است که والدین باید این فرصت را مغتنم شمرده و از آن در جهت بهبود پیوند خانوادگی و تقویت معنویت در بین فرزندان بهره ببرند.

 وی با بیان اینکه که سنت های شب یلدا به گفته کارشناسان در جامعه در حال کمرنگ شدن است، گفت:  احیای سنت یلدا با برگزاری جشنواره در تخلیه هیجان های جامعه، ایجاد نشاط اجتماعی و ایجاد همبستگی دولت و مردم بسیار تاثیر گذار است

رکاب افزود:  برگزاری آیین های پخت غذا های محلی شب یلدا ، به تصویر کشیدن نماد های شب یلدا چون خونچا «به تحفه‌ای گفته می‌شود که خانواده داماد در شب یلدا برای خانواده تازه‌عروس می ‌فرستد»، کرسی شب چله،  اجرای زنده مراسم  عاشیق خوانی و قصه خوانی از برنامه های نمایشگاه شب یلدا است .

وی با بیان اینکه دراین نمایشگاه علاوه بر احیای سنت های بومی شب یلدا( چیله گئجه سی) ،  اقلام شب یلدا برای رفاه حال مصرف کنندگان و نمایش توانمندی‌های زنان به صورت زنده عرضه و اجرا  می‌شود،  اظهار کرد: مردمان خطه آذربایجان به ویژه آذربایجان غربی آیین‌های سنتی زیبایی دارند که از فرهنگ غنی این مرز و بوم نشات گرفته است و همواره برای همگان قابل احترام است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه عنوان کرد: سازمان های مردم نهاد با برگزاری بازارچه ها به منظور تسهیل خرید شهروندان و برپایی این آیین در نمایشگاه حضور خواهند یافت و تخفیف‌ های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ شده است، که می‌تواند اسباب رضایت مخاطبان را فراهم کند.

وی با اشاره به برگزاری فراخوان مسابقه شب چله همزمان با نمایشگاه، گفت: تصویر سازی، نقاشی، عکاسی، صنایع دستی و مقاله نویسی از محورهای  اصلی این فرخوان است که مهلت ارسال آثار مسابقه از 18 تا 29 آذر خواهد بود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه با اعلام اینکه این نمایشگاه از 28 آذرماه تا 30 آذرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: ساعت بازدید  آن نیز از 10 صبح تا 18 شب خواهد بود.

Print
893 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان