• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه عنوان کرد:توجه ویژه شهرداری ارومیه به توسعه صنعت گردشگری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه عنوان کرد:توجه ویژه شهرداری ارومیه به توسعه صنعت گردشگری

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ ناصر رکاب،  در دومین نشست روابط عمومی های شهرداری های استان  با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از مستعدترین استانهای کشور برای گسترش صنعت توریسم است،  اظهار داشت:  این استان هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم به لحاظ آثار و ابنیه های تاریخی جزء مناطقی است، که می تواند با سرمایه گذاری و همچنین معرفی و شناساندن ظرفیتهای آن به سایر هموطنان و همچنین گردشگران خارجی شاهد رشد و شکوفایی شگرف اقتصادی باشد.

وی گفت: هم مرز بودن با سه کشور و مجاورت با پنج کشور پتانسیل بالقوه ای است که می توان با برنامه ریزی و هدفگذاری شاهد رشد صنعت پردرآمد توریسم در آذربایجان غربی شده و اقتصادی پر رؤنق را متصور شویم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه ادامه داد: آذربایجان غربی به دلیل قرار گرفتن در دروازه شرق به غرب در طول تاریخ هفت هزار ساله خود، شاهد تغییرات و تحولات، رقابت ها، جنگ ها و خونریزی های سهمگینی میان اقوام و تمدن های مختلف بوده که این تغییر و تحولات در هنر، معماری، ادبیات و شیوه زندگی مردم تاثیرات عمیقی گذاشته است.

توجه به مقوله اکوتوریسم و توریسم درمانی در آذربایجان غربی

وی با بیان اینکه امروزه طبیعت‌گردی در میان گونه‌های مختلف گردشگری از جایگاه ویژه و رشد قابل توجهی برخوردار است، گفت: در بیست‌ساله اخیر شاهد گسترش سریع فعالیت‌های اکوتوریسم در سراسر جهان بوده‌ایم و انتظار می‌رود بر شدت این گسترش نیز افزوده شود.

رکاب گفت: اکوتوریسم در استان چهار فصل آذربایجان غربی یکی از ظرفیتهای بی بدیل برای توسعه اقتصادی جوامع محلی و حفظ آن بوده که بکر بودن برخی مناطق جاذبه خاصی برای طبیعت گردان داشته که باید با نگاه کاربردی نسبت به بهره گیری از این موضوع اقدام کرد.

وی عنوان کرد:  اکوتوریسم، توریسم درمانی، طرح روستاهای هدف گردشگری و اهمیت دادن به مقوله های فرهنگی و هنری در جذب گردشگر همه و همه تنها بخشی از ظرفیت های گردشگری استان می توانند باشند که در نهایت تأسف تاکنون اقدام به خصوصی انجام نگرفته و مغفول مانده است.

 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه  فرهنگ سازی تکریم گردشگر در شهرهای مختلف استان، فراهم آوردن زیرساخت های لازم در صنعت توریسم، ارائه مشوق های لازم به بخش خصوصی برای ورود در این صنعت، دعوت از هیات های کشور های موفق در صنعت توریسم مانند ترکیه و استفاده از تجارب و علم آنها را در جذب گردشگر به استان آذربایجان غربی را بسیار مهم عنوان کرد.

Print
613 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان