• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه؛ شهر ارومیه نیازمند ۱۵ ایستگاه آتش‌ نشانی است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه؛ شهر ارومیه نیازمند ۱۵ ایستگاه آتش‌ نشانی است

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، پرویز جلیلی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه  در مراسم تجلیل از آتش نشانان نمونه در سالن الغدیر با تبریک ولادت امام هادی(ع) و روز آتش‌نشان و با تاکید بر پرداخت حق و حقوق کارکنان خدوم آتش‌نشانی ارومیه اظهار کرد: نباید حقوق کارکنان این سازمان که به صورت شبانه روزی زحمت می‌کشند به تعویق افتد.

پرویز جلیلی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان آتش‌نشانی، سازمانی ضعیف و دارای امکانات ناچیز بود اما هم‌کنون چنین نیست و امکان خدمت‌رسانی بیشتر به مردم وجود دارد.

وی با اشاره به خرید نردبان 53 متری در سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه، خاطر نشان کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر و با همت شهردار، نردبان 53 متری آتش‌نشانی در ارومیه خریداری شده و امیدواریم از این پس مشکلی در ساختمان‌های 10 تا 12 طبقه وجود نداشته باشد.

جلیلی با اشاره به مشکلات مسکن مهر در ارومیه، بیان کرد: متاسفانه با افزایش واحدهای مسکن مهر مشکلاتی برای خانواده‌ها و شرکت‌های خدمات‌ رسان وارد شده و باید اصلاح شود.

ابراهیم شادقوشچی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه در این مراسم با بیان اینکه به ازای هر ۵۰ هزار نفر تاسیس یک ایستگاه آتش‌نشانی لازم و ضروری است، گفت: با توجه به جمعیت ارومیه، باید هم‌اکنون ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی در این شهرستان وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در سال 1375 تنها هفت ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر ارومیه وجود داشت اما امسال با همت شهرداری ارومیه دو ایستگاه دیگر تاسیس شد تا شمار ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری ارومیه به 9 ایستگاه برسد.

شاد قوشچی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته ‌ای همچون آلمان و انگلیس میانگین رسیدن ماشین‌های آتش‌نشانی به محل حادثه چهار دقیقه است گفت: این در حالی است که این بازه زمانی در داخل شهر ارومیه، بین چهار تا شش و در خارج از محدوده آن 10 تا 20 دقیقه است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه سه عملکرد در نقاط روستایی، داخل شهر و امداد و نجات دارد، افزود: هم‌اکنون 175 نفر به صورت ستادی و عملیاتی با این سازمان همکاری می‌کنند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه با اشاره به خرید نردبان 53 متری توسط شهرداری و شورای شهر ارومیه بیان کرد: با توجه به افزایش آپارتمان‌سازی در ارومیه، با ورود نردبان 53 متری به سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه می‌توان در ساختمان‌های 18 تا 20 طبقه نیز خدمت‌رسانی کرد.

وی اظهارکرد: تعداد حوادث امسال در سطح شهرستان ارومیه 745 مورد بوده که 535 مورد آن مختص شهر ارومیه و بقیه خارج از محدوده شهر بود.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه خوشبختانه امسال میزان آتش‌سوزی در آپارتمان‌های شهر ارومیه با توجه به آموزش در محلات و توزیع بروشور، 35 درصد کاهش یافته است.

گفتنی است در پایان این مراسم، اهدای درجه و تقدیر از آتش‌نشانان نمونه برگزار شد.

در این آیین، رضا پاشایی مفتخر به دریافت درجه سرباز آتش‌نشان، رحیم بابایی به دریافت درجه آتش‌نشان دوم، حسین جعفری نشان سرآتش‌نشان دوم، جلیل ساداتی درجه سرآتش‌نشان و نصرت فیضی درجه آتش‌یار سوم را کسب کرد.

علاوه بر آن وحید فروزین‌مهر، محمد کاتبی، نورالدین عبدالله‌زاده و ابوذر صدیق جمال آباد به عنوان کارمندان نمونه سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه معرفی شدند.

در این مراسم حیدر یادگار تیرانداز، رضا بیگ‌زاده، فریدون مانی، جواد ابراهیمی، حجت ارجمندنسب، توحید دل‌شکست، وحید موظف و حامد قربانی به عنوان آتش‌نشانان نمونه قسمت عملیات شناخته شدند.

در پایان این مراسم از ابراهیم شادقوشچی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه نیز تجلیل به میان آمد.









Print
1105 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان