• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

موانع تأمین مسکن پرسنل شهرداری ارومیه رفع شود/طرح تفصیلی، مهاجرت سرمایه گذاران از ارومیه را رقم زده است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

موانع تأمین مسکن پرسنل شهرداری ارومیه رفع شود/طرح تفصیلی، مهاجرت سرمایه گذاران از ارومیه را رقم زده است

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور در صحن علنی شورای شهر که ظهر امروز در محل سالن جلسات برگزار شد،  بیان کرد:  با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، از سازمان های شهرداری برنامه سال آینده و برنامه دو ساله و سه ساله اخذ شود تا بدانیم آن سازمان در طی مدت سه سال به کجا حرکت می کند.

به گفته وی برنامه مدون از سوی سازمان ها تعیین شود تا حتی اگر مدیران نیز تغییر کردند مدیر بعدی بر مبنای همان برنامه اهداف خود را پیگیری کند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در حضور مدیرکل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی با تأکید بر ضرورت معرفی ارومیه به عنوان کلانشهر، اظهار کرد: گفته می شود ارومیه 850 هزارنفر جمعیت دارد، در حالی که آمارها امروز بالاتر است و شهر را به نحو ممکن باید در طرح جامع بالای یک میلیون نفر ببینیم تا بتوانیم از منافع کلانشهرها استفاده کنیم. 

خلیل پور ادامه داد: برای کلانشهرها دولت خدماتی می دهد و در صورت داشتن بیش از یک میلیون نفر جمعیت می توانیم از آن بهره مند شویم.

وی با اشاره به میدان امام خمینی(ره)  تصریح کرد:  باید به هر نحو ممکن این میدان که به صورت مخروبه ای در مرکز شهر بلاتکلیف رها شده،  ساماندهی شود.

خلیل پور تصریح کرد: باید میدانگاهی برای تجمعات ملی و مذهبی مردم ارومیه فراهم کنیم که میدان امام بهترین پتانسیل برای این کار است.

وی با انتقاد از استاندارد دوگانه در خصوص کمربندی سبز و اصلی شهر ارومیه گفت: از طرفی نامه می نویسند که کمربندی اصلی شهر خارج از محدوده شهر است باید متوقف شود و از سویی نامه می فرستند که چرا کمربندی سبز ارومیه که اتفاقا آن هم خارج از محدوده است اجرایی نمی شود.

خلیل پور با بیان اینکه شعار دولت محرومیت زدایی است، بیان کرد:  کمربندی اصلی شهر نیز در مناطق محروم شهر بوده و در مباحث تسهیل دسترسی به نقاط مختلف، روانسازی ترافیک، پدافند غیرعامل و  کاهش آلودگی هوا  به کمک شهر خواهد آمد.

وی با انتقاد از طرح تفصیلی جدید اظهار کرد: در بحث طرح تفصیلی درآمدهای 85 درصد کاهش یافته و در اراضی قولنامه ای نیز ساخت و ساز غیرقانونی شده  که موجب مشکلات مضاعف می شود.

خلیل پور گفت: افزایش طبقات از سوی استانداری باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد چرا که بر اثر طرح تفصیلی تمامی سرمایه گذاران در حال مهاجرت از ارومیه به سمت سایر شهرها هستند.

وی با اشاره به بافت تاریخی  و با انتقاد از رویکرد میراث فرهنگی نسبت به این محدوده،  افزود: بافت تاریخی شهر اگر دچار حادثه و آتش سوزی شود به علت عدم دسترسی به این مناطق که امکانپذیر نخواهد بود، شاهد بحران خواهیم بود.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز با توجه به مباحثی در راستای تأمین مسکن پرسنل با تأکید بر تأمین مسکن پرسنل شهرداری و ضرورت مساعدت شهردار در این راستا خاطرنشان کرد: سال 1400 سال مانع زدایی است و باید در این راستا به فکر تأمین مسکن پرسنل شهرداری شد و موانع موجود با مشارکت شهرداری، شورای شهر و اداره کل راه و شهرسازی حل و مرتفع شود.

Print
406 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان