• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

موضوع مدیریت یکپارچه شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد / پیگیری اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار اهمیت دارد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

موضوع مدیریت یکپارچه شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد / پیگیری اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار اهمیت دارد

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  حسین بخشایشی در جلسه شورای اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: نیروهای شهرداری نسبت به سایر کارکنان دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی از وضعیت استخدامی و درآمدی ناپایدارتری برخوردارند و حقوق و مزایای این قشر زحمتکش در میان سایر کارکنان جزء پایین ترین هاست. این در حالی است که نیروهای شهرداری در عرصه گسترده تر و در تمام ابعاد مدیریت شهری خدمات بیشتر و سختکوشانه تری را ارائه می دهند.
وی بیان کرد:  ساختار شهرها با پیچیدگی خود و با توجه به مساحت و جمعیت، مشکلات زیادی را در دل خود دارند و شناسایی و کاهش این مشکلات عمدتاً بر عهده کارکنان شهرداری هاست. 
بخشایشی در ادامه سخنانش اذعان کرد:  همه به خوبی می دانیم پس از کادر درمان و سلامت کشور این نیروهای شهرداری چه در حوزه برنامه ریزی و تصمیم سازی و چه در حوزه عملیاتی بودند که برای مقابله با ویروس کرونا و تأمین سلامت شهروندان و پیشگیری از بروز بحران گسترده تر دست به کار شدند و نسبت به تضمین سلامت و بهداشت جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. با وجود چنین گستردگی و خدمات شایان توجه، کارکنان قراردادی این نهاد بزرگ در اداره امور شهری و با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم و فشار بر خانواده ها، حق کارکنان شهرداری ها به لحاظ امنیت شغلی و اطمینان خاطر از آینده ای بهتر و امیدبار تر قطعاً برخورداری از وضعیت استخدامی با اطمینان بیشتر و دارا بودن حقوق و مزایای بالاتر و همتراز با کارکنان سایر ارگان ها و نهادهاست.
وی عنوان کرد:  شایسته نیست اغلب نیروهای قراردادی شهرداری علیرغم برخورداری از مدرک فوق لیسانس و دکتری، سالیان سال به صورت قرارداد موقت و بدون در نظر گرفتن ارزش مدرک تحصیلی و بدون هیچگونه ترفیع رتبه با حقوق و مزایای پایین و با بیشترین حجم کار برای مدیریت شهری کار کنند و هیچگونه تعیین تکلیفی در این سال ها برای بهتر شدن آینده زندگیشان به عمل نیاید.
 رئیس شورای اسلامی  شهر ارومیه گفت: از شورای عالی استان ها میخواهیم این موضوع مهم که سرنوشت بخش قابل توجهی از کارکنان را می تواند بهبود و سامان ببخشد، در محافل تصمیم گیری از جمله مجلس شورای اسلامی، دولت و وزارتخانه متبوع بیش از هر زمان دیگری مطرح گردد و مورد عنایت بالاتر و سریعتری قرار گیرد تا نگرانی از تأمین نیازهای زندگی از این قشر زحمتکش جامعه برطرف گردد و طبیعتاً چنین اتفاق مهمی می تواند در بالا رفتن کیفیت کار و بازدهی نیروهای کاربلد و با تجربه این مجموعه تأثیر به سزایی داشته باشد. 
وی بیان کرد:   موضوع مدیریت یکپارچه شهری که به رغم سال ها طرح، بحث، پیگیری و رایزنی های عدیده همچنان این لایحه در مجلس شورای اسلامی باقی مانده و  به سرانجام نرسیده است. 
بخشایشی افزود:  همانطور که دولت در مجلس شورای اسلامی دفتر دارد و امورات خود را بدین واسطه پیگیری می کند، پیشنهاد می گردد شورای عالی استان ها نیز برای پیگیری طرح ها و برنامه های خود دفتر ثابتی داشته باشد تا از آن طریق بتواند به پیگیری این طرح ها مبادرت ورزد.
وی گفت: نظارت بر دستگاه های استانی یکی از وظایف قانونی شوراهای استان می باشد که این امر مهم مورد غفلت واقع شده است. مطابق اصل اصل‏ یکصد و سوم قانون اساسی، استانداران‏، فرمانداران‏، بخشداران‏ و سایر مقامات‏ کشوری‏ که‏ از طرف‏ دولت‏ تعیین‏ می‏ شوند در حدود اختیارات‏ شوراها ملزم‏ به‏ رعایت‏ تصمیمات‏ آنها هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پیگیری اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار اهمیت دارد و این قانون درآمد پایدار شهری را محدود می کند.

وی اذعان کرد:  عرضه سهام شهرداری ها و مؤسسات تابعه در بازار سرمایه ایران (بورس و فرابورس) می تواند در افزودن درآمد پایدار به این نهاد کمک کند. پیشنهاد می گردد عرضه سهام برای طرح های بزرگ و پر بازده به ویژه در شهرهای بزرگ و کلانشهرها مورد توجه جدی تری قرار  گیرد.
بخشایشی گفت:  در صورتی که درآمدهای پایدار شهری بتواند محقق گردد، کمیسیون ماده 100 و درآمدهای حاصل از تراکم فروشی و شهرفروشی می تواند به پایان راه خود برسد.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اصلاح اساسنامه سازمان همیاری ها گفت: از آنجا که اساسنامه سازمان همیاری شهرداری ها پیش از تشکیل شوراهای اسلامی به تصویب وزارت کشور رسیده است، بر اساس اساسنامه موجود، شوراها هیچگونه نقش عملیاتی و نظارتی نمی توانند داشته باشند.

Print
282 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان