• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نائب رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه : خط یک اتوبوس تندرو به طول 13 کیلومتر در 4 ماه آینده وارد فاز اجرایی می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نائب رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه : خط یک اتوبوس تندرو به طول 13 کیلومتر در 4 ماه آینده وارد فاز اجرایی می شود

«عادل فتاحی » با بیان اینکه خط یک اتوبوس تندور به طول 13 کیلومترخواهد بود، اظهار کرد: این خط یک از بلوار هفت تیر آغاز و با عبور از بلوار ولی عصر ، مدنی سه ، دو و یک ، بلوار ارتش ، بلوار حجت الاسلام حسنی ، بلوار آهن دوست ، بلوار فرهنگیان، بلوار ایثار و تا سه راهی استاد شهریار از طریق بلوار 45 متری ایثار ادامه می یابد .

وی با اعلام اینکه خط یک اتوبوس تندور مصوب  شورای عالی ترافیک کشور ، شورای ترافیک استان آذربایجان غربی و شورای ترافیک شهر ستان ارومیه است ، گفت: مشاوره پروژه اجرای طرح بی آر تی در ارومیه شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تهران است که  از سال 91 شهرداری اقدام به عقد قراداد با این شرکت کرده است.

 وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار طی سال جاری اعتباری به میزان 20 میلیارد تومان برای اجرای طرح اتوبوس تندرو در ارومیه اختصاص یافته است.

فتاحی با اشاره به مزایای این طرح ، پیش بینی کرد : اجرای خطوط اتوبوس تندور در ارومیه  افزایش 4.86 درصدی سفرها با سامانه حمل و نقل همگانی، افزایش 7.3 درصد سهم سیستم اتوبوس تندور از کل مسافران سوارشده به سامانه حمل و نقل همگانی و افزایش 26 درصدی سرعت تردد اتوبوس درشبکه در ساعت اوج صبح در سال 1395 را دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح احداث تعداد یک پایانه در ابتدا یا انتهای مسیر، نصب 14 ایستگاه برای مسیر،  تعداد 20 اتوبوس برای سال پایه اجرای سامانه اتوبوس تندور در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه خاطر نشان کرد: بعد از اتمام ایرادهای نهایی این طرح از جمله کم عرض بودن خیابان و محل تقاطع های غیر هم سطح و زیر گذر سطح شهر ارومیه و با رفع مشکل احتمال کاهش عرض مفید معابربر اثر تردد خودرو ها طی هفته های آینده در شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب و بعد از آن خط یک اتوبوس تندور ارومیه  به طول 13 کیلومتر وارد مراحل اجرایی در 4 ماه آینده سال جاری خواهد شد.

Print
963 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان