• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ناوگان حمل و نقل عمومی در ارومیه توسعه می‌یابد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ناوگان حمل و نقل عمومی در ارومیه توسعه می‌یابد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، امروزه کاربرد خودروها در زندگی بشر بسیار متنوع و گسترده ‌است، به گونه‌ای كه اگر خودروها را از زندگی روزمره حذف کنیم شاید تمدن بشری دیگر به شکل کنونی وجود نداشته باشد.

 در شهر ارومیه نیز هر روز شاهد تردد صدها هزار خودرو هستیم که می‌توان با ترویج فرهنگ «یک روز بدون خودرو» از آلودگی هوا كاست و حمل و نقل عمومی اعم از دوچرخه سواری و پیاده روی را در میان افراد جامعه رواج داد.

بنابراین تا وقتی توسعه حمل و نقل عمومی اولویت نباشد، نمی‌توان انتظار داشت شهروندان کمتر از خودرو شخصی استفاده کنند. در این باره با عادل فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت‌وگویی انجام داده ایم که در ادامه می آید؛

کدام طرح‌های مدیریت شهری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در ارومیه اجرا می شود ؟

شورای اسلامی شهر ارومیه برای توسعه این ناوگان و کاهش آلودگی هوا، طرح‌های مدرن و از نظر اقتصادی کم هزینه را در دست مطالعه دارد  که از جمله آنها می توان به طرح‌های تراموا، مونوریل و اشتراک دوچرخه هوشمند اشاره کرد، که این طرح ها در راستای رسیدن ارومیه به افق 1404 اجرا می شود.

چه عواملی باعث افزایش آلودگی می‌شود؟

افزایش تعداد شهرها و ترویج فرهنگ شهرنشینی، گسترش ترافیک شهری، توسعه سریع اقتصادی، افزایش مصرف انرژی در بخش‌های صنعتی از دلایل اصلی آلودگی هوا است.

توسعه حمل نقل عمومی بر میزان کاهش آلودگی هوا چه تاثیری دارد؟

هر اتوبوس  در ازای 25 وسیله نقلیه موجب کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا می‌شود و برای کاهش ترافیک در ارومیه مقوله توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مدنظر است و همچنین در این زمینه هر سال تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده شهر نوسازی می‌شود.

میانگین عمر ناوگان شهری ارومیه چند سال است؟

30 درصد  از ناوگان شهری ارومیه با میانگین عمر بیش از 10 سال است و یکی از سیاست‌های شورا و شهرداری ارومیه در سال 95 تجهیز، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

 

Print
487 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان