• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نشت گاز آمونیاک در شرکت اروم تریلر از سوی آتش‌نشانان رفع شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نشت گاز آمونیاک در شرکت اروم تریلر از سوی آتش‌نشانان رفع شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر ارومیه گفت: نشتی گاز آمونیاک از یک تانکر حمل مواد شیمیایی و خطرناک در شرکت اروم تریلر از سوی گروه هزمت آتش‌نشانی به همراه تیم‌های امداد و نجات پاکسازی شد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر ارومیه، حسین سرباز رشید با حضور در محل حادثه بیان کرد: ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه صبح امروز طی تماس تلفنی کارگران شرکت اروم تریلر با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی ارومیه مبنی بر نشت گاز آمونیاک از یک تانکر حمل مواد شیمیایی و خطرناک، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ارومیه بلافاصله ایستگاه‌های ۲ و ۶ را به همراه گروه هزمت ایستگاه ۱ به محل حادثه واقع در اول جاده مهاباد اعزام کرد.

به گفته وی به محض رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه مشاهده شد که داخل شرکت سوله‌ای به مساحت تقریبی ۲۰۰۰ متر مربع جهت ساخت تریلر و تانکر وجود داشت که در حیاط پشتی آن یک دستگاه تانکر حمل مواد شیمیایی و خطرناک جهت انجام عملیات سرویس و نگه داری سالیانه به شرکت مراجعه و در حال انجام سرویس کاری توسط کارشناسان مربوطه بود که ناگهان به دلیل نامعلومی ته مانده گاز آمونیاک داخل تانکر نشت کرده و پس از انتشار در هوا داخل سوله می‌شود.

سرباز رشید خاطر نشان کرد: آتش‌نشانان بی‌درنگ به دو گروه تقسیم شده و گروه اول پس از تخلیه کامل محل و نیز انتقال تعدادی از مصدومان به مکان امن با زون‌بندی و نوارکشی محل خطر اقدام به ایمن‌سازی محل کرده و گروه دوم نیز با استفاده از تجهیزات انفرادی مقابله با مواد خطرناک در یک عملیات سخت و نفسگیر سریعاً خود را به نشت آمونیاک که در حیاط پشتی این شرکت بود رسانده و نسبت به بستن شیر تانکر فوق و جستجوی مصدومان احتمالی داخل سوله اقدام کرده و از انتشار گاز آمونیاک به محیط و آلودگی بیشتر منطقه جلوگیری کردند.

وی تصریح کرد: همزمان نیز تعداد ۵۱ نفر از کارکنان شرکت که با علایم تنفسی مصدوم شده بودند توسط آمبولانس‌های اورژانس که در محل حاضر بودند جهت انجام معاینات اولیه و معالجه به بیمارستان انتقال یافتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر ارومیه افزود: آتش‌نشانان پس از جلوگیری کامل نشت گاز، انجام عملیات رفع آلودگی از محل و نیز تجهیزات انفرادی به عملیات خود پایان دادند.

وی یادآور شد: با توجه به گسترش روز افزون مواد شیمیایی و خطرناک و نیز ترانزیت این مواد از مسیر ارومیه به کشورهای اروپایی، تجهیزات بروز مقابله با این مواد خریداری و در اختیار آتش‌نشانان قرار گیرد.

Print
204 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان