• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نصب 250 المان نوروزی در معابر شهر ارومیه/جشنواره بیدمشک برگزار می شود
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نصب 250 المان نوروزی در معابر شهر ارومیه/جشنواره بیدمشک برگزار می شود

شهردار ارومیه: 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به آغاز طرح جهادی استقبال از نوروز در شهر ، عنوان کرد:  لکه گیری و آسفالت معابر، کاشت گل و درخت،  نصب المان های نوروزی، تنظیف و شستشوی معابر، پاکسازی مبلمان شهری، امحاء دیوارنوشته های غیرمجاز، ترمیم و رنگ آمیزی جداول، لایروبی جوب ها و کانال ها و رسیدگی به وضعیت سرویس بهداشتی های سطح شهر از اهم اقدامات شهرداری ارومیه در قالب طرح استقبال از بهار در معابر شهری است که در حال انجام است .
وی افزود:  طرح جهادی استقبال از نوروز با یک نگاه فرهنگی و مشارکت شهروندان آغاز شده است.
حضرت پور با اشاره به آسفالت معابر شهری، عنوان کرد:  آسفالت برخی معابر در قالب طرح استقبال از نوروز مرمت شده است اما نهضت  آسفالت معابر درهسته مرکزی و بافت فرسوده شهری و خیابان های منتهی به رینگ میانی از سال 98 آغاز می شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در آستانه نوروز، اظهار کرد:  احیای سنت های کهن نوروزی در قالب اجرای برنامه های فرهنگی و دستگیری از نیازمندان، که در حال حاضر غرفه های کمیته امداد امام خمینی (ره)  در نقاط مختلف شهر مستقرر است که مردم می توانند کمک های  نقدی و غیر نقدی خود را برای کمک به نیازمندان به محل استقرار این غرفه ها تحویل نمایند .
شهردار ارومیه با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و شعار هر شهروند یک درخت در شهرارومیه،  بیان کرد:  امسال سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، یک میلیون اصله درخت و درختچه تولید کرده که شهروندان می توانند با مراجعه به سازمان جهت تحویل و کاشت درخت اقدام  نمایند .
وی گفت:  شهروندان می توانند با کاشت درخت به نام خود و پرورش آن؛  سهم بزرگی در توسعه فضای سبز و احیای باغ شهر ارومیه داشته باشند .
حضرت پور با اشاره به احیای باغ شهر ارومیه و احیای درختان قدیمی شهر، اظهار کرد : متاسفانه برخی در ختان چون سرو توان سازگاری برای ادامه زیست در شرایط آب و هوایی ارومیه را ندارند و باید به جای این درختان ناسازگار درخت های قدیمی این شهر چون  سنجد ، توت و بیدمشک  که اکنون به فراموشی سپرده شده است  کاشته شود که این رسالت بر عهده جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه است  .
وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره بیدمشک  از 25 لغایت 27 اسفندماه سال جاری برگزار شد،  اظهار کرد:  جشنواره بیدمشک با هدف برند سازی این محصول، اشتغالزایی، احیای آیین قدیمی تولید عرق بیدمشک و انتقال آن به نسل جوان و ایجاد شور  نشاط اجتماعی در محل  میدان امام خمینی (ره)  جنب مسجد جامع  برگزار می شود.
شهردار ارومیه با اشاره به طرح ساماندهی  معابر از سد معبر، اظهار کرد: طرح ساماندهی معابر از سد معبر در نقاط مختلف شهر ارومیه منجر به رضایت شهروندان شده است و همچنین در راستای مقابله با سد معبر، رانندگانی که در محل عابر پیاده توقف نمایند برابر قانون با آنها برخورد و جریمه اعمال می شود .
وی در پایان با اشاره به برگزاری چهارمین یادواره شهدای حوزه  25 شهید حضرت پور در محل جاده شهید کلانتری ، جاده شور کندی،  روستای کاکلر از مردم دعوت کرد در این مراسم معنوی حضور به هم رسانند .

Print
387 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان