• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نقشه برداری توسط پهباد از سایت دفن زباله شهرستان ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نقشه برداری توسط پهباد از سایت دفن زباله شهرستان ارومیه

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ طی قرارداد پژوهشی بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری و دانشگاه ارومیه، سایت دفن زباله نازلو با پهباد نقشه برداری "ای بی پلاس" دانشگاه ارومیه نقشه برداری شد.

296 هکتار این سایت با مقیاس 1/500 در طی یک ساعت و 15 دقیقه نقشه برداری شد که با نقشه برداری زمینی حداقل 3 ماه به طول می کشید.

این نقشه برداری بدون نیاز به ورود در محیط آلوده دپوی زباله ها و با طراحی پرواز از خارج منطقه تصویر برداری انجام و کل برداشت و پردازش های فتوگرامتری در طی دو هفته به سرانجام رسید.

خطای نقشه برداری استاندارد با این مقیاس حدود 25 سانتی متر است که با کنترل زمینی تیم ارزیاب این نقشه با خطای خیلی کم 7 سانتی متر نهایی و 10 ایستگاه استاتیک GPS برای ایجاد بنچمارک طراحی سیویل ارائه شد.

هزینه این نقشه برداری با پهباد حدود 1/3 نقشه برداری زمینی بوده و علاوه بر نقشه های توپوگرافی (خطوط تراز ) خروجی های سه بعدی ، نقشه RGB ، ابر نقاط با 75 میلیون نقطه ، نقشه پیوسته DSM و ... حاصل این پروژه بود.

در جلسه دفاعیه طرح ، احد یوسفی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، ضمن قدردانی از نتایج طرح و زحمات واحد فن آوری اطلاعات مکانی پژوهشکده دریاچه ارومیه بر ادامه همکاری ها با دانشگاه ارومیه تاکید کرد.

Print
423 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان