• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نوسازی تاكسی‌های فرسوده ارومیه آغاز شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نوسازی تاكسی‌های فرسوده ارومیه آغاز شد

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه از آغاز طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با امکان ثبت‌نام و انتخاب خودروی سمند سورن پلاس پایه گاز سوز با سطح آلایندگی یورو پنج خبر داد.
به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه، ناصرسعید آبادی با اعلام این خبر اظهار کرد: فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده تا آخر مدل ۱۳۹۰ برای متقاضیان تبدیل احسن خودروهای تاکسی فرسوده شهر ارومیه به صورت پرداخت نقدی و با تحویل تاکسی فرسوده مشمول به مراکز اسقاط مجاز آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: از اهم اهداف نوسازی ناوگان در بخش تاکسیرانی شهر ارومیه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به شهروندان و بهبود کیفیت هوا، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی سفر و زیبایی بصری است.

سعیدآبادی خاطرنشان کرد: تاخیر ایجاد شده در طرح نوسازی ناوگان به خاطر حذف خودرو سمند و پژو ۴۰۵ از طرح نوسازی تاکسی‌ها بود که مدتی بصورت کشوری اجرای این طرح دچار مشکل بود که با انتخاب سمند سورن شروع این طرح کلید خورد. 

به گفته وی انتخاب خودروی سمند سورن پلاس پایه گاز سوز با سطح آلایندگی یورو ۵ بصورت نقدی با قیمت حدود ۲۷۴ میلیون تومان همزمان با روز ملی حمل و نقل در سراسر کشور فراهم شده است.

سعیدآبادی ادامه داد: برابر اعلام اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور مدت زمان تحویل خودروها پس از تکمیل وجه، حداکثر سه ماه بوده و متقاضیان نوسازی خودروی فرسوده تاکسی می‌بایست به اداره تاکسیرانی سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه مراجعه و نسبت به ثبت نام و طی مراحل بعدی در سامانه مربوطه اقدام تا خودرو تاکسی جدید خود را تحویل بگیرند.

وی با اشاره به تاکیدات شهردار کلانشهر ارومیه بر کاهش عمر ناوگان حمل و نقل عمومی و برنامه‌ریزی برای توسعه و نوسازی ناوگان همچنین تلاش سازمان برای فراهم سازی امکان تخصیص تسهیلات بانکی جایگزینی تاکسی به مالکان تاکسی‌های فرسوده که قدرت خرید نقدی ندارند، بیان کرد: امید است با مساعدت و حمایت‌های نهادها و سازمان‌های ذیربط در امر کاهش آلودگی هوا امکان تخصیص این تسهیلات به صورت کم بهره برای کمک به قشر زحمتکش تاکسیران فراهم شود.

Print
257 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان