• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نوید حضور تاکسی‌ها‌ی نو در خیابان‌های ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نوید حضور تاکسی‌ها‌ی نو در خیابان‌های ارومیه

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ تاکسی‌ها سهم قابل توجهی از سفرهای شهری شهروندان ارومیه ای را به خود اختصاص می‌دهند. زندگی و رفت و آمد شهروندان ارومیه به تاکسی‌های شهر گره خورده و این ناوگان تاکسیرانی در شکل گیری فعالیت‌های روزانه مردم، جنب و جوش و رفت و آمد شهروندان نقش بسیار مهمی دارد.

نوسازی و به روز بودن این ناوگان از جنبه‌های کمک به بهبود اوضاع و تسهیل امور شهری است. در این میان چند سالی بود كه عدم نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشکلات زیادی را برای محیط شهری، شهروندان و رانندگان تاکسی در ارومیه به وجود آورده بود. اما چند روزی است که تیتر اول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های كشوری و استانی، خبر خوشی برای تاکسیرانان و خانواده‌هایشان به ارمغان آورده و آن آغاز ثبت نام برای نوسازی تاكسی های فرسوده شهری است. بنا بر گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور، ثبت نام جایگزین 90 هزار تاكسی فرسوده از 12 بهمن آغاز شده است.

نوسازی 90 هزار تاکسی تا پایان شهریور 95

علی پورمحمدی در ادامه می گوید: 3 بانك تامین مالی نوسازی 90 هزار تاكسی فرسوده را برعهده گرفته اند و شركت تامین كننده خودرو نیز «ایران خودرو» خواهد بود.

وی با بیان این كه 60 هزار تاكسی از مجموع تاكسی‌های کشور پیكان هستند، گفت: براساس آمار، 90 هزار تاكسی در كشور فرسوده هستند و باید خودروی جدید جایگزین آنها شوند.

پورمحمدی درباره چگونگی جایگزینی تاكسی‌های فرسوده نیز گفت: سقف تسهیلات بانكی برای هر تاكسی 200 میلیون ریال است كه با سفته و ضامن معتبر با نرخ سود 16 درصد و بازپرداخت 48 ماهه ارائه خواهد شد و  همچنین قرار است 50 میلیون ریال حمایت یارانه ای برای هر دستگاه در نظر گرفته شود.

وی با اعلام این که تا پایان شهریور سال آینده، 90 هزار تاكسی جایگزین تاکسی‌های فرسوده کشور خواهد شد، افزود: قرار است در اسفند امسال 8 هزار خودرو و فروردین سال آینده نیز 7 هزار خودرو و پس از آن ماهانه 15 هزار تاكسی، جایگزین تاكسی های فرسوده شوند.

فرصت نام‌نویسی تا 21 بهمن

فخر الدین معصوم زاده، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه نیز از آغاز ثبت نام نوسازی 1720 دستگاه تاكسی فرسوده شهری تا مدل 83 همزمان با آغاز دهه مبارك فجر خبر داد.

معصوم زاده با اعلام این که روند تبدیل به احسن تاکسی‌های فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی از 12 بهمن به صورت همزمان با سراسر کشور در ارومیه آغاز شده است، افزود: در این طرح نوسازی، تلاش خود را برای تبدیل به احسن تمامی تاکسی‌های فرسوده موجود انجام خواهیم داد.

وی از پژو 405 و سمند باموتور پایه گازسوز به عنوان خودروهای جایگزین و بانک‌های پارسیان و تجارت و ملت را نیز به عنوان بانک‌های عامل تامین کننده منابع مالی و ارائه دهنده وام به دارندگان خودروهای فرسوده معرفی کرد.

معصوم زاده  افزود: برخورداری خودروهای جایگزین از مخزن سی ان جی با امکان پیمایش حداقل 300کیلومتر درهربار سوخت گیری، نصب جی‌پی‌اس برای اندازه گیری پیمایش تاکسی و نصب تاکسی متر برای محاسبه و اعلام کرایه جابه‌جایی مسافران از مهمترین ویژگی‌های فنی تاکسی‌های نو خواهند بود.

وی تاكید كرد: امید است نوسازی تاکسی‌های فرسوده موجب کاهش آلاینده‌های هوا و ارتقای سطح رفاه عمومی و همچنین افزایش رضایتمندی تاکسیرانان و صرفه جویی در مصرف سوخت شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه در پایان از تمامی دارندگان تاکسی‌های فرسوده درخواست کرد که از فرصت پیش آمده استفاده و از 12بهمن تا 21 بهمن همه روزه در ساعات اداری بر حسب عدد سمت راست پلاك با در دست داشتن مدارک شناسایی و اسناد تاکسی فرسوده به دفاتر پیشخوان دولتی مراجعه کنند و اقدامات لازم را برای شروع روند تبدیل به احسن انجام دهند.

Print
753 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان