• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نگاه ویژه مدیریت شهری به  فضاسازی محیطی در ماه محرم
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نگاه ویژه مدیریت شهری به فضاسازی محیطی در ماه محرم

مدیر روابط عمومی شهرداری ارومیه عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ ناصر رکاب، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه  با بیان اینکه ماه محرم ماه حماسه، شجاعت و بیداری و نماد ظلم ستیزی است، خاطرنشان کرد: هر سال با آغاز ماه محرم عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) به پیشواز و استقبال از ماه عشق و ایثار؛ محرم می روند، ماهی که در دل خویش غمی شگرف را نهان دارد.

وی با اشاره به برنامه ها و آماده سازی فضاهای شهری برای استقبال از ماه محرم توسط شهرداری ارومیه، بیان کرد: شهرداری ارومیه با نصب بنر و لمپوست با مضامین ماه محرم در نقاط مختلف شهر و پیام های عاشورایی  در قالب طرح های برزنتی  و سیاه پوش کردن فضا های شهری به استقبال ماه محرم ، ماه عزاداری سید و سالار شهیدان؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رفت.

مدیر روابط عمومی و امور بین اللمل شهرداری ارومیه نصب بنر، سیاه پوش کردن فضا های شهری با طرح های متفاوت از سال های گذشته  را نیز از برنامه های سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه عنوان کرد .

اهتزاز پرچم ابا عبدالله الحسین(ع) در 6 نقطه شهر ارومیه

وی در ادامه با بیان اینکه در 6 نقطه شهر ارومیه پرچم ابا عبدالله الحسین(ع) به اهتزاز در آمد، گفت: در آستانه ماه محرم، ‌پرچم عزای حسینی طی مراسمی با حضور اعضای شورای اسلامی، شهردار، كاركنان شهرداری اروميه، مسئولان استانی و شهری و عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) به اهتزاز درآمد.

رکاب با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری درنمازخانه شهرداری ارومیه  در طول دهه محرم  بعد از اقامه نماز جماعت ظهر وعصر ، گفت:  این مراسم هر روز با مداحی مداحان اهل بیت و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین برقی و با حضور مدیران و کارکنان شهرداری ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: مشارکت در تجمع عظیم عزاداران حسینی در خیابان  سرداران  در روز هفتم محرم ، برگزاری مراسم شیر خواران حضرت علی اصغر(ع) در مصلای امام خمینی (ره)، بر پایی جایگاه های ویژه با مشارکت هیات های عزاداری سطح شهر برای ارائه خدمات برای عزادارن، کمک به هیئت های عزاداری از قبیل تحویل بنر و پرچم، توزیع  کتابچه های زیارت عاشورا وCD های مداحی در میان شهروندان،  اجرای مراسم طشت گذاری در 8 مسجد و برگزاری مراسم شبیه خوانی و اعلان عزای حسینی از برنامه شهرداری ارومیه در ایام ماه محرم است.

رکاب با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در نقاط مختلف شهر ارومیه و  لزوم رعایت مسائل ترافیکی، بیان کرد:   در این راستا شهرداری ارومیه در تمام ورودی های شهر بنر های با عنوان "رانندگان عزیز، شهر عزادار است آهسته برانید" با هدف  رعایت نظم و انظباط ترافیکی  نصب کرده است.

اختصاص دو جایگاه در خیابان های عطایی و کوهنورد برای خدمت به عزاداران حسینی

وی  افزود:  در ایام محرم ایستگاه های صلواتی جهت ارائه خدمات  به عزاداران  حسینی در سطح شهر ارومیه مهیا شده است.

رکاب  همچنین با اشاره به نظافت و رفت و روب عمومی شهر ی، ادامه داد: نظافت و رفت و روب عمومی شهر در ایام محرم توسط سازمان پسماند، آماده باش کلیه واحد های سازمان آتش نشانی در راستای حفظ و امنیت عزاداران در مواقع آتش سوزی، فعالیت مستمرغرفه های میوه و تره بار در جهت رعایت حال شهروندان در ایام سوگواری، مرمت و لکه گیری معابر منتهی به مراسم از برنامه های اجرایی در ماه محرم است.

وی اظهار کرد: همچنین ناوگان اتوبوسرانی در روز های تاسوا و عاشورای حسینی به صورت رایگان جهت جابه جایی مسافران در سطح شهر تردد خواهند کرد .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه با اشاره به روز های تاسوا و عاشورای حسینی ، اظهار کرد: جهت برگزاری  مراسم تاسوا و عاشورا ی حسینی  با مشارکت  ساز مان تبلیغات اسلامی دو جایگاه  عزاداری در خیابان عطایی و کوهنورد  برای دسته جات عزاداری تعبیه شده است.

وی  همچنین با اشاره به برگزاری مراسم سومین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در  در خیابان علامه مجلسی، بیان کرد:  این مراسم به همت فرهنگسرای شهید مظاهری شهرداری ارومیه برگزار می شود.
Print
686 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان