• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

هفتمین روز چهارمین جشنواره انگور ارومیه با مراسم شستن پای پدران توسط فرزندان به پایان رسید
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

هفتمین روز چهارمین جشنواره انگور ارومیه با مراسم شستن پای پدران توسط فرزندان به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ درهفتمین روز برگزاری چهارمین جشنواره انگور در چی چست مراسم شستن پای پدران توسط فرزندان با هدف ارج نهادن به مقام شامخ  پدران برگزار شد .


پخت طولانی ترین قیقاناخ در محوطه جشنواره انگور

طولانی ترین قیقاناخ (خاگینه) به طول 34 متر در هفتمین روز برگزاری چهارمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه با حضور خیل کثیر مردم  پخته شد.

قیقاناخ تهیه شده از شیره انگور بخاطر قرار گیری در زمره غذاهای شیرین در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. وجود شیرینی و آرد در این غذا بر تبرک و خوش یمنی آن در اعتقادات مردم این دیار افزوده و موجب قرارگیری آن در جایگاه ممتازی از سنتها و رسوم آنان گشته است  که در این راستا طولانی ترین خاکینه به طول 34 متر  در چهارمین جشنواره انگور پخت شد.


نمایش موسیقی عاشیق ها با حضور گسترده علاقمندان

  جشنواره انگور در طی این روز ها با اجرای  موسیقی سنتی عاشیق با حضور علاقمندان در  محوطه جنبی تالار فلامینگو رنگ و بوی هنری پیدا کرده است  این مراسم هر روز با تشویق  علاقمندان به موسیقی عاشیق  در حال اجرا است و همچنین  در آن حرکات آیینی جلمان  در فضایی شاد اجرا می شود.


حضور شهردار  ارومیه و مسئولین  شهری در هفتمین روزجشنواره انگور

در هفتمین روز جشنواره،  مسئولین با بازدید از جشنواره  انگور، تصاویر خبری را در قاب چهارمین جشنواره انگور به یادگار گذاشتند.


تجلیل از رتبه های برتر کنکور

 از رتبه های برتر کنکور در سال 95  شهر ارومیه با حضور مسئولین شهری   با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تجلیل شد.

حضور پرشور مردم در محوطه سنتی جشنواره

 چهارمین روز از سومین جشنواره انگور با اجرای مراسم دوشاب پزان، تهیه عرق بادرشیو، اجرای موسیقی آشیق و اجرا آیین غذاهای سنتی با  استقبال بی نظیر مردم  و گردشگران پرشورتر از روز های گذشته  داوم یافت.

Print
565 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان