• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

همایش چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن کنفرانس فرهنگسرای خانه جوان ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

همایش چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن کنفرانس فرهنگسرای خانه جوان ارومیه

رسول اصغرزاده،رئیس شورای اسلامی استان و دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه در این همایش ، به بیان عملکرد شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره دوم و سوم تشکیل شوراها اشاره کرده و گفت:عملکرد تحسین برانگیز شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره دوم و سوم سبب شد جایگاه و منزلت شورا در جامعه نمود پیدا کند، به طوری که کاندیداتوری بیش از 250 نفر از فرهیختگان جامعه نشان از اهمیت این نهاد مردمی در جامعه داشته است.وی تشکیل شوراها را موتور محرکه برای افزایش فعالیت های عمرانی دانسته و خاطر نشان ساخت:پیش از تشکیل این نهاد مردمی بیش از 70% بودجه شهرداری ها به صورت بودجه جاری و 30% به صورت بودجه عمرانی اختصاص می یافت که با روی کار آمدن شوراها این تناسب کاملاً برعکس شدو در برخی شهرها به 80% عمرانی و 20% جاری تغییر یافت.

امروزه پل سازی و ساخت تقاطع های غیر همسطح در ارومیه به نوعی سایر فعالیت ها و عملکردهای شهرداری را تحت الشعاع قرار داده و ساخت و بهره برداری از 9 تقاطع غیر هم سطح در دو سال اخیر که نشان از رشد و بالندگی مجموعه مدیریت شهری است، ولی سایر فعالیت ها نیز به شدت و سرعت و کیفیت تمام ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در در دوره اول تشکیل این نهاد چالشهای بسیار جدی بوجود آمده بود که از آن جمله می توان به شورای اسلامی شهر تهران و انتخاب دو شهردار در طول دوسال و در نهایت انحلال  آن در سال سوم توسط وزارت کشور را شاهد بودیم.

اصغرزاده همچنین درپایان به نقش متقابل شوراها و شهرداری ها اشاره کرد و توضیح داد:تعامل تنگاتنگ شورا و شهرداری یکی از رمزهای موفقیت  در عمران و آبادانی شهر است که نقش اجرایی شهرداری در کنار نقش نظارتی شورا در مجموع رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.

جلیلی،رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این مراسم به جایگاه شورا و مشورت در اسلام اشاره کرد و گفت:تأکید به مشورت در قرآن و همچنین مشورت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) با فرماندهان جنگ در غزوه ها و نبردهای صدراسلام نشان از جایگاه شورا و مشورت در اسلام و برای مسلمین دارد و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در این خصوص نشان از اهمیت آن است.

وی در ادامه یکی از برنامه های شورا و شهرداری ارومیه را در دوره چهارم توجه بیش از پیش به زیباسازی شهری و توسعه فضای سبز شهری دانست.

جلیلی همچنین به تخصیص 80% بودجه شهرداری برای پروژهای عمرانی و 20% به پروژه های فرهنگی و سایر فعالیت های شهرداری اشاره کرد و در خصوص جلب اعتماد و رضایت مردم برای تحقق بودجه شهرداری نیز گفت:وقتی مردم توسعه روز افزون شهر در زمینه های مختلف را مشاهده می کنند،نسبت به پرداخت عوارض شهری خود مشتاق تر میشوند چرا که این اعتماد در بین آنها حاصل می شود که هزینه های عوارض آنها صرف عمران و آبادانی شهر خود می شود.

وی در پایان به وجود برخی ابهامات در خصوص باغ لاله پارک دانشجو در بین شهروندان اشاره کرد و گفت:در خصوص لاله های پارک دانشجو برخی از شهروندان عزیز با این ابهام مواجه می شوند که کاشت این لاله ها توجیه اقتصادی نداشته باشد در حالی که در صورت اطلاع از آرامش روانی و نشاط ایجاد شده در جامعه و آگاهی از اینکه پیازچه این لاله ها سالیان متمادی قابل کشت خواهد بود ابهامات ایجاد شده را برطرف خواهد نمود.

Print
1046 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان