• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پرداخت الکترونیکی در تاکسی های ارومیه عملیاتی می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پرداخت الکترونیکی در تاکسی های ارومیه عملیاتی می شود

به گزارش  مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ یاسر اسدپور با بیان این که زیرساخت‌های تعبیه سیستم پرداخت الکترونیکی در اتوبوس و تاکسی‌های ارومیه عملیاتی شده است، عنوان کرد: تجهیز حمل و نقل عمومی شهر ارومیه به سیستم پرداخت های نوین و رد یابی  ONLINEو OFFLINEسیستم جامع حمل و نقل شهر ارومیه (پرداخت الکترونیک و نظارت بر ناوگان ) توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تدوین و جهت انجام فرایندهای اداری و برگزاری فراخوان و شناسایی پیمانکار به سازمان سرمایه گذاری شهرداری ارجاع شده است.
وی افزود:   این سیستم متشکل از پرداخت های نوین و رهگیری ناوگان به صورت ONLINE و  OFFLINE است.
اسدپور ادامه داد:  در خصوص پرداخت الکترونیک چهار روش پرداخت کارت بلیط الکترونیک ،QR CODE ، NFC   ، اپلیکیشن های موبایلی در نظر گرفته شده است.
وی افزود:  با عنایت به اینکه نزدیک به 600000  کارت بلیط الکترونیکی اتوبوس رانی در دست شهروندان در حال استفاده می باشد . لذا ساختار پروژه به شکلی طراحی شده است که از همان کارتها برروی  تاکسی ها نیز استفاده گردد و بتدریج کارتهای جدید جایگزین کارتهای قبلی گردد.
رئیس سازمان فاوا عنوان کرد: با توجه به روش های متفاوت پرداخت پیش بینی شده در پروژه، شهروندان محترم ارومیه نسبت به نوع امکاناتی که دارند میتوانند از هرروش جهت پرداخت استفاده کنند .
به گفته وی پروژه فوق از لحاظ فنی به نحوی تدوین شده است که در فازهای توسعه بتواند جواب گوی کلیه پرداخت خرد شهری بوده و شهروندان بتوانند در سایر مراکزمانند مراکز فرهنگی، ورزشی، نانوایی و غیره استفاده  کنند.

سدپور صرفه جویی در مصرف بسیاری از منابع مادی در راستای حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف، تجمیع و پردازش اطلاعات و زمینه سازی برای تصمیم گیری های بهتر در عرصه مدیریت  به صورت هوشمند با استفاده از داده کاوی و ارائه داشبورد های مدیریتی و نظارتی، جایگزینی روش سنتی جمع آوری کرایه سیستم حمل و نقل شهری با فناوری های جدید و مطمن،   رفع مشکلات ناشی از پرداخت و نگهداری پول خرد، بهینه سازی توزیع ناوگان با استفاده ازاطلاعات دقیق، ارتقا ء انضباط و امنیت اجتماعی، کنترل هوشمند و نظارت کامل به عملکرد خودروهای ناوگان و  افزایش سطح رضایت مردم و تاکید بر محور مشتری مداری در شهرداری  از اهداف سازمان در راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیک برشمرد.

Print
381 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان