• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پروژه های شهری باید پیوست پدافندی داشته باشند/ ضرورت استفاده از ریزپهنه بندی در اجرای پروژه های عمرانی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پروژه های شهری باید پیوست پدافندی داشته باشند/ ضرورت استفاده از ریزپهنه بندی در اجرای پروژه های عمرانی

رییس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه،  جلسه کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی با حضور ریاست، اعضا و مدعوین از سایر دستگاههای اجرایی برگزار شد.

توماج وحید افشار طی سخنانی در این جلسه موضوع نشست را بررسی ریزپهنه بندی لرزه ای شهر ارومیه و مدیریت بحران و پدافندغیرعامل جهت همکاری و رسیدن به گفتمان مشترک در خصوص ارائه راهکارهای لازم عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: تمامی پروژه های شهر باید پیوست پدافندی داشته باشند.

رییس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: همچنین ضروری است هرگونه پروژه عمرانی باید با در نظر گرفتن ریزپهنه بندی انجام شود و مبانی کار شرکتهای خدمات رسان و کلیه دوایری که در حوزه شهری فعالیت دارند، نیز ریزپهنه بندی باشد.

وحیدافشار تصریح کرد: باید بدانیم که در صورت عدم رعایت این موارد حتی پس از یکصدسال نیز در برابر اقدامات امروز مسئولیم.

وی اظهار کرد: چنانچه در سطح شهر نقاط بحرانی وجود دارد که بر اثر ساخت و ساز در آینده مشکلاتی به وجود خواهد آمد باید موضوع ابلاغ شود و همچنین از ادامه این روند جلوگیری شود.

وحیدافشار با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای شهروندان در خصوص مشکلات شبکه آبرسانی در تقاقع شهید مدرس تأکید کرد: چنانچه این موضوع قبلا بررسی و پیوست پدافندی داشت این مشکلات را شاهد نبودیم و شاید اتفاق و یا حادثه ای طی این سالها رخ می داد که بحرانی خیلی عمیقتر را شاهد می بودیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه چنانچه طرح و یا مطالعه ای در خصوص موضوعات پدافندی و مدیریت بحران از سوی مجموعه ای انجام می گیرد، متعلق به کل شهروندان است، ادامه داد: باید بدانیم هزینه صرف شده مربوط به کل شهر است و در این راستا هماهنگی بین دستگاهها و شرکت ها و اشتراک اطلاعات را شاهد باشیم.

وحیدافشار گفت: تمامی دستگاههای اجرایی باید با یک رفرنس واحد جهت خدمت برای شهر آماده باشند تا همچنین در زمان بحران در هزینه ها صرفه جویی شود.

رییس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: خروجی جلسات کمیسیون باید به سمت عملیاتی رفته و کاربردی شود.

شایان ذکر است این جلسه با حضور نمایندگانی از مدیریت بحران و پدافندغیرعامل استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و مدیرانی از شهرداری ارومیه برگزار شد.

Print
230 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان