• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا برای دانش آموزان محله حاجی پیرلو ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا برای دانش آموزان محله حاجی پیرلو ارومیه برگزار شد

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، هادی بصاری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در این باره اظهار کرد: روز زمین پاک، فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خداست تا بتوانیم برای حفظ زمین از خطرات زیست محیطی مشارکت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند به ویژه تفکیک از مبدا از اساسی ترین مقوله‌ها و دغدغه‌های سازمان مدیریت پسماند و دوستداران محیط زیست است، عنوان کرد: کاهش تولید پسماند اولین قدم در مدیریت پسماند بوده و یکی از راه‌های کاهش، تفکیک پسماند از مبدا است که این موضوع جهت اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

به گفته بصاری تفکیک پسماند از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود و دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی از جمله مهمترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک از مبدا هستند.

وی با بیان این که در پایان این کارگاه آموزشی دفاتر و بروشورهای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین در پایان این دوره، دانش آموزان علاقمند به صورت داوطلب به عنوان پاکبان‌یار در مدرسه انتخاب شده و طی دوره‌هایی آموزش‌های مستمر جهت همکاری بیشتر به این دانش‌آموزان داده می‌شود.

Print
412 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان