• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

کاهش تولید زباله با نواختن زنگ بازیافت در مدارس
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

کاهش تولید زباله با نواختن زنگ بازیافت در مدارس

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري اروميه ، عزيز قال با تأکید بر اهمیت آموزش و تأثیر آن در طرح بازیافت اظهار كرد: با آموزش چهره به چهره دانش آموزان و استقرار سطل های تفکیک کاغذ در مدارس، مراکز دولتی و خصوصی، بخش زیادی از زباله هایی که از جنس کاغذ هستند، تفکیک شده و به چرخه تولید باز می گردند.

وي با بيان اينكه نقش زنگ بازيافت  در مدارس منجر به كاهش توليد زباله مي شود،  تصریح کرد:   با اجراي زنگ بازيافت در مدارس میزان تفکیک پسماند ها در مبادی تولید افزایش می یابد که این امر به نوبه خود باعث کاهش هزینه ها از جمله حمل و نقل پسماندها می شود.

قال توزیع 200 عدد سطل زباله ویژه جمع آوری کاغذ و اجرای برنامه های هنری با استقرار ماشین آتش نشانی و خدمات ایمنی از دیگر برنامه ها در مدارس  عنوان كرد و گفت:  زنگ بازیافت  در طرح  آموزش فرهنگ شهروندي در مدارس با هدف آشنایی دانش آموزان با محوریت بازیافت و اجرای ویژه برنامه های شاد و مفرح شامل آموزش توسط همکاران روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و عروسکهای تن پوش و اجرای مسابقه و اهدای جوایز در سطح مدارس برپا می شود.

به گفته وی اهدای گلدانهای گل و باکسهای گل توسط سازمان پارکها و فضای سبز و اهدای کپسول آتش نشانی و آموزشهای ایمنی توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از جمله برنامه هایی که اجرا می شود.

گفتنی است ، طرح استقبال از مهر با محوریت آموزش فرهنگ شهروندي  در مدارس از 12 مهر آغاز و تا پایان مهرماه ادامه می یابد.

Print
878 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان