• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

گزارشی درباره عملکرد شهرداری در روزهای برفی؛ شهر در امان است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

گزارشی درباره عملکرد شهرداری در روزهای برفی؛ شهر در امان است

با آغاز بارش ها از نیمه دوم آذر ماه در شهر ارومیه و تداوم آن در روز های پس از آن ، سازمان هاي متولي خدمات شهري در بخش هاي مختلف براي آماده کردن شهر دست به کار شدند و  با تجربه اي که از زمستان سال هاي گذشته داشتند، بارش برف و  مشکلات ناشی از آن را کنترل کردند.

 

استحصال و ذخیره‌سازی نمک برای ایمن‌سازی معابر شهری

 عربعلی بهمن خواه، مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه گفت: کلیه معابر اصلی و فرعی سطح شهر ارومیه با آغاز بارش های برف نمک پاشی و مشکل آب گرفتگی و لغزندگی آنها به موقع رفع شد.

 وی با بیان اینکه آبگرفتگی و یخبندان معابر با فصلهای پاییز و زمستان زندگی شهری را با چالشهای جدی مواجه میکند، اظهارداشت: کلیه واحد های تابع شهرداری ارومیه به منظور مقابله با هر گونه مشکلات جوی در فصل بارش در آماده باش کامل هستند.

بهمن خواه عنوان کرد: برای مقابله با این مشکلات کلیه اکیپ های ماشین آلات از جمله 28تانکر پمپ دار٬ دستگاه واترجت و 7دستگاه نمک باش، 11 دستگاه گریدر و 8 دستگاه کمپرسی مجهز به تیغه برف روب به همراه 292 نیروی شهرداری ارومیه در حال آماده باش کامل و نیز فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: اولویت ها در ارائه خدمات شهرداری، رینگ‌های اصلی شهر، رینگ کمربندی، معابر اصلی شهر، جلوی مدارس و بیمارستان‌ها و در مرحله بعد خیابان‌های فرعی است.

 مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه با بیان اینکه نمک برای ایمن‌سازی معابر شهری به اندازه کافی استحصال و ذخیره‌سازی شده است، افزود: 500 سرویس نمک برای یخ زدایی معابر در روز های برفی در سطح شهر  پاشیده شده است.


وی عنوان کرد: مناطق صعب العبور منطقه یک مانند بهداری و منطقه سه شهری از جمله فرخی، ستارخان و رسالت و انتهای کمربندی خاتم الانبیاء بیشترین مصرف نمک برای رفع لغزندگی معابر را به خود اختصاص داد .

بهمن خواه خاطر نشان کرد: شهرداری ارومیه برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی ها درمعابر اقدام به انجام چندین نوبت لايروبي با هدف کاهش نقاط آبگيردر فصول بارندگي کرده و در این چندین نوبت لایروبی همه کانال ها، رودخانه ها و مسيل هاي شهر ارومیه لايروبي شده است.

 وی  اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آبگرفتگی و برف‌روبی با سامانه 137 و شماره تلفن 32775500 در ارتباط باشند.

 

 نظارت بیشتر بر فعالیت اتوبوس های شهر

سرماي هوا، بارندگي و ترافيک سنگين، مردم را برای رسیدن به مقاصدشان با مشکل روبه رو می کند اما اگر سرویس دهی توسط وسایل نقلیه عمومی به خوبی انجام شود مشکلی پیش نمی آید.

 ناصر سعید آبادی، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه گفت: اکیب های بازرسی و اکیب های فنی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه با آغاز بارش برف در آماده باش کامل هستند.


وی بیان کرد: تعداد  279 دستگاه  اتوبوس و 289 مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه با تمام ظرفیت در سطح شهر آماده جابه جایی مسافران درون شهری در زمان بارش برف هستند.

وی گفت: تمامی سیتم های گرمایشی اتوبوس های شهری ارومیه در فصل بارش فعال هستند و اکیب های بازرسی بر نحوه فعالیت سیتم های گرمایشی به صورت پیوسته نظارت کامل دارند .

مدیر عامل سازمان اتوبو سرانی شهرداری ارومیه با اشاره به راه اندازی امداد اتوبوس در سطح شهر، گفت: درصورت مشکلات فنی اتوبوس ها در فصل سرما و بارش امداد اتوبوس به صورت رایگان به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

وی اظهار کرد: شهروندان ارومیه ای می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احیانا تاخیر اتوبوس ها با سامانه پیامکی 30000149149 و یا شماره تماس  32331910 در ارتباط باشند .


هرس درختان شهری برای درامان ماندن از سرما زدگی

 برف با همه زیبایی ها مي تواند براي درختان و فضاي سبز شهري مضر باشد. برخي گونه هاي گياهي به میزانی حساس هستند که در برابر سرما ممکن است طاقت نياورند و از بين بروند، از طرفي برف سنگيني که روي شاخه هاي درختان مي نشيند هم مي تواند تهديدي براي آنها محسوب شود زيرا ممکن است شاخه هاي درختان تاب سنگيني برف نشسته روي شان را نياورد و بشکند.


در همين راستا علی شایگان،  مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه از اجرای طرح مراقبت از درختان و فضاي سبز در معابر شهري و همچنين پارک ها و بوستان ها خبر داد و گفت: در روز های برفی نيروهاي خدمات شهري براي تکاندن شاخه هاي درختان در معابر و بوستان هاي شهري بکارگیری می شوند .

وی با اشاره به هرس درختان در سطح شهر، بیان کرد: قبل از بارش ها تمام درختان شهری برای جلوگیری از شکسته شدن بعلت نشستن برف بر روی شاخه های آنها به روش خاص هرس شده اند .

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه  با بیان اینکه در فصل زمستان برای مبارزه غیر شیمیایی با آفات، عمليات يخ آب زمستانه را انجام  می گیرد، اظهار کرد: مبارزه بيولوژيكی با هدف حفظ نباتات و به صورت جاری کردن آب پای درختان و درختچه ها در دمای سرد  انجام می گیرد، که با این روش  امكان یخ زدن سطح خاک فراهم شده و مانع از تنفس كرم ها و آفات می شود.


شهروندان چه می گویند؟

رضا 35 ساله، کارمند دانشگاه آزاد که در خیابان طالقانی ارومیه مشفول پاک کردن آثار برف از خودروی خود است، با مثبت ارزیابی کردن اقدامات شهرداری در زمان بارش برف و رفع لغزندگی معابر با پاشیدن نمک آن را ناکافی دانسته و گفت:  تنها در زمان بارش ها به ویژه بارش باران امکان تردد در معابر به سختی صورت می گیرد و با توجه به گسترده بودن  و توسعه روزافزون شهر ارومیه، شهرداری باید از سایر نهادها و امکاناتشان در این مواقع استفاده نماید.

خانم جوانی که  در ایستگاه اتوبوس منتظر اتوبوس است، می گوید:  شهرداری ارومیه در خصوص رفع لغزندگی در معابر پرتردد به موقع وارد  عمل می شود، ولی برف در برخی پیادروها و پارک ها و بوستان ها تا مدت ها باقی می ماند و این برف ها امکان ترددها را مشکل می کند که شهرداری می تواند با دپوی نمک درپیادروها و پخش آن توسط خود شهروندان نسبت به رفع لغزندگی ها اقدام کند.

اما مجید که از کسبه خیابان خیام است با انتقاد از انتظارهای نامتعارف برخی شهروندان از شهرداری می گوید: پرسنل شهرداری در دمای زیر صفر فعالیت می کنند، ولی باید مدنظر داشته باشیم که برف  نعمت قدرت بارش برف و گستردگی از توان همه ما خارج است.

 پاییز و زمستان فصول زیبایی هستند به شرط آن که پیش از آغاز آن تدابیر لازم توسط مسئولان و مردم اندیشیده شود وشهرداری ارومیه نیز در این زمینه اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است و اکنون نیز در تلاش است تا با به کار گیری همه توان محدود خود و استفاده از نیروی انسانی خود این فصل را  به فصل خاطرات و زیبایی ها تبدیل کند و شهروندان بدون دغدغه از نزولات آسمانی لذت ببرند.





Print
986 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان