• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

گونه های درختی مقاوم و با نیاز آبی کم در کمربندی سبز کاشته می شود/ ضرورت توجه ویژه به کمربندی سبز ارومیه در بودجه 1401 شهرداری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

گونه های درختی مقاوم و با نیاز آبی کم در کمربندی سبز کاشته می شود/ ضرورت توجه ویژه به کمربندی سبز ارومیه در بودجه 1401 شهرداری

رییس کمیسیون خدمات شهری ومحیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی منافی در نشست  هفتگی کمیسیون خدمات شهری  و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه  گفت : در خصوص سیاست هایی که شورای شهر در رابطه با اجرای  کمربندی سبز  در پیرامون شهر ارومیه پیش بینی کرده، انتظار داریم دستگاه ها و  ارگان ها ی ذی ربط در این امرهمکاری لازم را داشته باشند .
وی افزود : کارگروهی مشخص شود تا به صورت تخصصی  هر ماه جلساتی در مورد  مطالعات و موانع  اجرا پروژه تشکیل و نه فقط در کمیسیون خدمات شهری بلکه  در استانداری و  اداره کل راه و شهرسازی  نیز برگزار شود  تا  این پروژه را به نحو احسن  پیش ببریم .
نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد : در بودجه ۱۴۰۱  شهرداری  برای پیشبرد اجرای  پروژه کمربندی سبز توجه ویژه شده تا پیشرفت در عملیات عمرانی این پروژه محسوس و قابل لمس برای عموم باشد.
منافی عنوان کرد: ارگانها و نهادهای مختلف در راستای ایجاد کمربندی سبز ارومیه نهایت همکاری و تعامل با مدیریت شهری را داشته و در خصوص اراضی که در تملک دارند مساعدت لازم را با همکاری شهرداری و دهیاری ها انجام دهند تا آزادسازی مسیر کمربندی با سرعت قابل قبول پیگیری شود.
وی تصریح کرد: با اجرای کمربندی سبز و  کاشت درختان برای کاهش آلودگی هوا  این موضوع در تحقق قانون هوای پاک و سالم سازی محیط زیست  تاثیر گذار است.
منافی با بیان این که پروژه کمربندی سبز در ارتباط با  جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی و جلو گیری از آلودگی هوا و حفاظت شهر کلید خورده ، در  کاشت درختان و گیاهان کمربندی سبز  از نوعی از درختان استفاده خواهد شد که  حداقل مصرف آب را داشته باشند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست  اظهار کرد : در پروژه کمربندی سبز ارگان های نظارتی و شهرسازی در اجرای پروژه، شهرداری را مقصر می دانند درحالی شهرداری آمادگی خود را برای اجرای پروژه کمربندی سبز  اعلام کرده و تا حدودی پیشرفت در پروژه داشته است و مستلزم  همکاری و همدلی  دستگاه  ها برای اجرا پروژه را با حلقه اتحاد برای مطالعه و اجرا با برنامه باشد.
منافی خاطر نشان کرد : با افزایش خودرو ها در سطح شهر  ترافیک و آلودگی هوا نیز بیشتر می شود و  همچنین با اجرایی کردن  پروژه کمربندی سبز می توان تا حدودی  معضل اجتماعی را از چهره شهر حل کرد .

Print
405 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان