• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

یادداشت شهردار ارومیه به مناسبت دهه مبارک فجر؛ انقلاب بی مثال ایران اسلامی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

یادداشت شهردار ارومیه به مناسبت دهه مبارک فجر؛ انقلاب بی مثال ایران اسلامی

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه متن یادداشت بدین شرح است:

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تنها یک حادثه ی داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود، بلکه همانگونه که بسیاری از دولتمردان کشورهای غربی بویژه آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود و گذشته از آنکه آمریکا مطلوب ترین شرایط جغرافیایی، اقتصادی و نظامی را در یکی از حساسترین مناطق جهان که مرزهای طولانی با رقیب خود (دولت شوروی) داشت، از دست می‌‌داد، لذا امواج این انفجار بزرگ، رژیم های وابسته به غرب را در ممالک اسلامی و بلاد عربی متزلزل و بیمناک کرده بود.

انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 هم معادلات جهانی را بر هم زد. نظریه های سیاسی و جامعه شناختی معمول را به چالش کشید و دولت های استکباری را به شدت آشفته و غافلگیر کرد. تحلیل گران سیاسی، مراکز اطلاعاتی و سازمان های جاسوسی قدرت های بیگانه که در ارزیابی و سنجش تحولات جامعه ایران و موفقیت احتمالی رهبری مذهبی آن بر اساس معیارهای مادی و تجربی قضاوت می کردند، از پیش بینی وقوع انقلاب اسلامی و شناخت ماهیت آن عاجز ماندند. به تعبیر بلند حضرت امام رحمه الله : «از اراده خدا بی خبر بودند. این کاری بود که خدا کرد؛ معجزه ای بود که خدای تبارک و تعالی انجام داد».

سازمان سیا پس از ارزیابی خود از وضعیت جامعه ایران در مرداد 1357 اعلام کرده بود: ایران در وضع انقلابی و یا حتی ماقبل انقلابی قرار ندارد! سازمان اطلاعاتی DIA نیز در ارزیابی اطلاعاتی خود در 28 سپتامبر 1978 (6/7/1357) گفته بود: انتظار می رود که شاه تا ده سال دیگر به طور فعال زمام قدرت را در دست داشته باشد. حتی کارتر رئیس جمهور وقت امریکا در سفر خود به ایران، ایران را جزیره ثبات و آرامش در یکی از پر سر و صداترین نقاط دنیا خواند.

در تفسیر درست و تبیین آگاهانه انقلاب اسلامی ایران و تحولاتی که جهان معاصر را با آن روبه رو کرد، تنها واژه معجزه می تواند بازتاب صحیح حقیقت باشد. این واقعیتی بود که پیر بیدار انقلاب، امام راحل رحمه الله بارها بر آن تأکید ورزید: «یک تحول روحی در جامعه پیدا شد که من غیر از آنکه بگویم یک معجزه بود، یک اراده الهی بود؛ نمی توانم اسم دیگری رویش بگذارم.» باز می فرماید: «اینجا حساب الهی است. اینجا دست خداست. اشخاص نمی توانند یک همچو قدرتی ایجاد کنند... این اراده الهی است که تمام حساب های حساب گران مادی را باطل کرد».

دهه فجر انقلاب اسلامی نیاز به رهبری واحد جهانی را در جوانان منطقه و مسلمانان بلاد اسلامی آشکار ساخت و امروزه با الگو قرار دادن رفتار و راهنمایی های رهبری و تبعیت مخلصانه از منویات و گفتمان امام خمینی (ره) به عنوان پیشوا و پیشتاز همه انقلابیون و مسلمانان عصر حاضر، در می یابند که مسئله برائت از مشرکین که مورد تاکید مستمر امام (ره) و رهبری معظم انقلاب است که برکات عملی و کاربردی را در مبارزات سخت و نفس گیر با استکبار جهانی به همراه داشته و خواهد داشت.

Print
816 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان