• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

یدالله کارگرپیشه،سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه: مسئولان با حمایتهای خود نشان داده اند که برای والیبال ارومیه اهمیت خاصی قائلند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

یدالله کارگرپیشه،سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه: مسئولان با حمایتهای خود نشان داده اند که برای والیبال ارومیه اهمیت خاصی قائلند

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه و به نقل از خبرگزاری ایرنا،علاقه به والیبال نه تنها برای خالی کردن هیجان های دوران جوانی برای جوانان ارومیه مطرح است، بلکه مردمان این شهر با والیبال زندگی می کنند و انگیزه قهرمانی در این رشته پرطرفدار را در بین جوانان و نوجوانان این استان زنده کرده و از همین رهگذر امروز شهر ارومیه بازیکنان بزرگ و صاحب نامی دارد که هم در تیمهای ملی و هم در تیمهای لیگ برتری هنرنمایی می کنند.

والیبال برای مردم ارومیه جای خالی نبود تیمهای خوب فوتبال را تا حدودی جبران کرده و در روزهایی که تیم مورد علاقه شان به میدان می رود با تمام عشق و علاقه در سالن های ورزشی حاضر شده و تیم محبوبشان را مورد تشویق قرار می دهند.

عطش سیری ناپذیر ارومیه ای ها به والیبال به حدی است که امروز در هر محله محروم و روستاهای دور افتاده هم می توان توپ و تور و چندین جوان و نوجوان را در حال بازی والیبال دید.

تیم والیبال ارومیه سه سال است که با هدایت شهرداری ارومیه در رقابتهای لیگ برتر کشور حضور دارد و به همراه این باشگاه یک مقام سومی در سال 90، مقام پنجمی در سال 91 و یک مقام سومی در سال 92 را در کارنامه دارد.

این تیم در لیگ بیست و هفتم سال 92 دچار افت و خیزهای فراوانی در طول مسابقات شد که می توان گفت تا هفته بیستم با کسب 14 شکست و قرار گرفتن در رده دهم جدول رده بندی از شانس بسیار کمی برای صعود به مرحله پلی آف برخوردار بود ولی در ادامه به یکباره متحول شد و در دو هفته پایانی با رسیدن به رده هشتم و پیروزی برابر تیم باریج اسانس کاشان صدرنشین، شگفتی سازترین تیم لیگ شده و با راهیابی به نیمه نهایی و سپس رده بندی به مقام سوم کشور رسید.

یداله کارگرپیشه مرد روزهای سخت والیبال این شهر با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ارومیه حرفهایی برای گفتن دارد و در این راستا در گفت و گویی چند ساعته به خبرنگار ایرنا می گوید: مقام سومی فصل گذشته آسان به دست نیامده است و همگی ما باید به نوعی تجربیات تلخ و شیرینی از افت و خیزهای سال 92 برای خود اندوخته کنیم.

سرمربی فصل گذشته تیم والیبال شهرداری ارومیه اظهار کرد: از مسئولان و مدیریت شهری ارومیه درخواست می کنم کسانی را در کنار تیم بکارگیری کنند که واقعا از جنس ورزش و دلسوخته والیبال باشند تا بتوانیم نتایج قابل قبولی را کسب کرده و دچار مشکلات و معضلات سال گذشته نشویم.

وی ادامه داد: مدیرعامل، سرمربی، مربیان، سرپرست، بازیکنان و حتی مسئول تدارکاتی که در کنار تیم حضور دارد باید یکدل و منسجم باشند تا بتوانند در سایه همین انسجام و همدلی از عنوان مهد والیبال این شهر و جایگاه آن دفاع کنند.

بازیکن و سرمربی تیم ملی دهه های 50 و 60 والیبال کشور گفت: عدم همفکری تیمی لطمه های زیادی به والیبال ما وارد کرده بود و امسال نباید اجازه دهیم چنان وقایع ناگواری برایمان پیش بیاید.

وی ادامه داد: ما بیش از نیم قرن است با عشق و علاقه فراوان و به هر زحمت و مشقتی که شده والیبالی را در این شهر به وجود آورده ایم که با فرهنگ مردم در آمیخته و در واقع این مردم با والیبال زندگی می کنند پس نباید اجازه دهیم به سادگی دچار فراز و نشیب شده و خدشه ای در آن ایجاد شود.

کارگرپیشه گفت: سه سال است که شهرداری ارومیه به عنوان حامی مالی این تیم وارد میدان شده است پس نگهداری و حفظ جایگاه والیبال این شهر نه تنها بر عهده پیشکسوتان و فعالان والیبال بلکه بر عهده استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری، اعضای شورای شهر، مسئولان سازمان فرهنگی ورزشی و مدیریت باشگاه است.

وی افزود: تاکنون مسئولان ما با حمایتهای خوب خود نشان داده اند که برای والیبال ارومیه اهمیت خاصی قائلند ولی تا زمانی که این حمایتها بدون برنامه ریزی و بی هدف باشد راه به جایی نخواهیم برد.

کارگرپیشه گفت: ما نباید خود را پشت مقام سومی رقابتهای فصل 92 پنهان کنیم و باید قبول کنیم که والیبال ما نیازمند حمایتهای مادی و معنوی همه جانبه است و وحدت مدیریتی می تواند این تیم را برای کسب مقام قهرمانی کشور آماده تر کند.

وی ادامه داد: مقام سومی برای ما فقط نوعی مسکن مقطعی است و والیبال ما بسیار بالاتر و برتر از این است که هم اکنون در آن قرار داریم.

کارگرپیشه گفت: نباید اجازه دهیم دل نگرانی های فصل گذشته دوباره گریبانگیر تیم شود و باید به مقامهای بالاتر از سومی و رسیدن به اوج قهرمانی و راهیابی به جام باشگاه های آسیا و جهان بیندیشیم.

وی گفت: برنامه ریزی طولانی میان مدت پنج ساله، آینده نگری و ثبات مدیریتی در کنار داشتن باشگاهی مجهز دارای سالن تمرینی و بدنسازی با کادر فنی مجرب و با ثبات می تواند جایگاه والیبال شهرداری ارومیه را تثبیت کند تا این تیم بتواند در رقابتهای لیگ برتر بدون دغدغه و اطمینان خاطر بیشتری به مصاف حریفان برود.

کارگرپیشه گفت: داشتن ثبات باشگاهداری برای والیبال شهردای ارومیه همچون تیمهای پیکان، سایپا و کاله نخستین رکن اساسی برای این تیم محسوب می شود.

وی افزود: ایجاد مدرسه والیبال، تیمهای نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید از دیگر نیازهایی است که می تواند ریشه درخت کهن والیبال ارومیه را قوی تر و شاخ و برگش را پربارتر کند.

کارگرپیشه اظهار کرد: داشتن تشکیلات مستقل و باشگاهی که بتواند سالهای متوالی با کادر فنی و بازیکنانی ثابت راهی مسابقات شود می تواند به مشکلات والیبال ارومیه خاتمه دهد و حسرت رسیدن به قهرمانی را برای ما به پایان برساند.

وی در خصوص تیم دسته یکی مقاومت شهرداری ارومیه نیز گفت: بازیکنان این تیم طی سال گذشته کاملا غیرکارشناسانه انتخاب شده بودند و تیم صرفا با هدف داشتن یک سهمیه در لیگ و بدون هیچگونه برنامه ریزی مشخصی بسته شده بود در حالی که انتظار می رفت بازیکنانی وارد کوران مسابقات دسته یک شوند که بتوانند هدف مهم ما را که همان بازیکن سازی است برآورده کرده و سرمایه های ارزشمندی برای رقابتهای لیگ برتر کشور شوند.

وی دوراندیشی و آینده نگری را مهمترین رمز پیروزی در کارها عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی ما باید به گونه ای مستحکم و هدفمند طراحی شود که هیچ ناملایماتی قادر به بر هم زدن آن نباشد و قوانین باشگاه باید تبدیل به اساس نامه ای محکم و غیرقابل برگشت باشد.

کارگرپیشه گفت: مسلما همه به دنبال کسب منافع شخصی هستند ولی این منافع باید در قبال میزان کاری که انجام می شود به اشخاص پرداخت شود و هدف اصلی افرادی که در کنار این تیم فعالیت دارند باید ارائه خدمت و پیشبرد در کارها باشد و بس.

وی ادامه داد: تشکیل تیمهای نوجوانان، جوانان در فاصله پنج روز مانده به مسابقات لیگ عیب بزرگی برای ما می باشد و نباید در مهد والیبال ارومیه شاهد چنین بی برنامه گی هایی باشیم.

کارگرپیشه گفت: شرایط کنونی ما عالی ترین بستر برای توسعه ورزش قهرمانی است و رشته والیبال به عنوان ورزش اول استان باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد تا بتوانیم به واسطه آن از شان و منزلت ورزش استان دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیازسنجی والیبال و همفکری و هم راستایی پیشکسوتان این شهر نیاز اساسی ما می باشد افزود: ایجاد اتاق فکر والیبال با حضور پیشکسوتان و دلسوزان این رشته، اجرای تصمیمات جمعی و راهبردی کردن برنامه های مدون باید در راس امور قرار گیرد.

وی گفت: والیبال این شهر آنقدر جوان مستعد و علاقه مند در بطن خود دارد که بتواند تمامی مربیان و فعالان این شهر را بکار گیری کند به شرطی که مدیریتی عالی در راس امور داشته باشد.

کارگرپیشه افزود: باید از همین الان به فکر شناسایی کادر فنی مجرب و جذب بازیکنان مطرح بومی و غیربومی باشیم تا با تشکیل تیمی منسجم و استخوان دار برای حضور در رقابتهای لیگ سال جاری آماده شویم.

Print
1226 رتبه بندی این مطلب:
1/5
دی ان ان