• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

۱۷۹۶ عمليات اطفاء حريق و امداد و نجات طی سال گذشته انجام شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

۱۷۹۶ عمليات اطفاء حريق و امداد و نجات طی سال گذشته انجام شد

رئیس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اروميه اعلام کرد: ۱۷۹۶ عمليات اطفاء حريق و امداد و نجات طی سال گذشته در سطح شهر ارومیه انجام شد.
به گزارش امور ارتباطات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اروميه، حسين سرباز رشيد افزود: این عملیات نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۴۰۰ با ۱۰ درصد کاهش رشد روبرو بوده است.
وي با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۱۰۶۵ مورد عمليات اطفاء حريق در شهر اروميه روی داده است، بیان کرد: از اين تعداد ۲۴۵ مورد مربوط به آتش‌سوزی منازل مسكوني، ۱۳۶ مورد مربوط به آتش‌سوزی وسایط نقليه، ۸۷ مورد مربوط به آتش‌سوزی مراكز تجاري، ۲۴ مورد تصرف‌های انباري و ۳۱۵ مورد از اين آتش‌سوزي‌ها مربوط به مراتع، باغات، محوطه و منازل مخروبه و مابقي مربوط به ساير موارد بود.
سرباز رشید به تشريح ۷۳۱ مورد عمليات امداد و نجات انجام يافته از سوی آتش‌نشانان در سال گذشته پرداخت و گفت: از اين تعداد ۶۰ مورد امداد در تصادفات خودرويي نياز به رهاسازي مصدوم، ۶۳ مورد زنده‌گيري مار سمي و حيوانات خطرناك، ۶۸ مورد چيدن انگشتر، حلقه و قفل، ۲۰۳ مورد امدادرساني به محبوس ماندگان در آسانسور، ۳ مورد نجات فرد سقوط كرده در چاه و مابقي نیز موارد دیگر مربوط به امداد و نجات بود.

وي تصريح كرد: همچنین طی سال گذشته تعداد ۹۵۴۲ نفر و به ميزان بيش از ۴۸۴ ساعت آموزش دوره‌هاي مقدماتي، عمومي و تخصصي آتش‌نشاني را از سوی كارشناسان اين سازمان فرا گرفتند.
رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اروميه همچنين در تشريح عملكرد و فعاليت اداره پيشگيري اين سازمان نيز افزود: كل پرونده‌هاي ارجايي به اين اداره ۴۰۰۴ مورد است كه از اين تعداد ۲۵۴۱ مورد بازديد عدم خلافي، ۵۶۱ مورد صدور پروانه ساخت، ۳۲۱ مورد هم بازديد مربوط به پايانكار، ۲۷۵ مورد اخطاريه به اماکن پر خطر، ۱۴۷ مورد ابطال و ۱۵۹ مورد بازديد مشاوره‌اي به درخواست مالكان در مدت زمان ياد شده ارائه شده است.

Print
120 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان