• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

 ایجاد خط ویژه مترو باس در رینگ کمربند میانی شهر
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ایجاد خط ویژه مترو باس در رینگ کمربند میانی شهر

«اسماعیل الماسی» بیان کرد: در صورت تایید این خط ویژه از طرف شهروندان و استقبال از آن تا پایان سال جاری تعداد بیست دستگاه مترو باس برای جابه جایی مسافران در رینگ کمربند میانی شهر ارومیه اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه از سال های قبل دولت تعداد 25 دستگاه به سازمان اتوبوس رانی بدهکار است ،ابراز کرد: درصورت وصول این طلب و با خریداری تعداد 45 دستگاه دیگرتا پایان سال جاری تعداد اتوبوس های ناوگان اتوبوس رانی شهرداری ارومیه به 395 دستگاه ارتقاء خواهد یافت.

الماسی میانگین متوسط عمر کنونی ناوگان اتوبوس رانی ارومیه را 6 سال ابراز کرد و گفت: با توسعه اتوبوس های سازمان به تعداد 60 دستگاه تا پایان سال جاری و بهسازی اتوبو س های فرسوده تا پایان شهر یور ماه شاهد افزایش کیفیت ناوگان اتوبوس رانی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال مصرف سوخت هر اتوبوس سازمان در روز 80 تا 100 لیتر است، اظهار کرد: این اتوبوس ها با این میزان مصرف سوخت روزانه 350 تا 400 هزار مسافر را در داخل شهر ارومیه جابه جا می کنند.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری ارومیه  در ادامه با اشاره به فعالیت یک هزار دستگا ه مینی بوس با میانگین عمر بالای 15 سال در داخل و حومه شهر ارومیه ، بیان کرد: در راستای نوسازی و تبدیل به احسنت این تعداد مینی بوس بانک کارآفرین اقدام به ارائه اعطای وام 10 میلیون تومانی برای مالکان آن جهت نوسازی کرده است ولی مالکان این دستگاه ها بعلت بالا بودن سود بانکی این میزان وام رغبتی برای نوسازی نشان نمی دهند .

وی با اعلام اینکه شهرداری ارومیه بهسازی مینی بوس های فرسوده را در دستور کار خود قرار داده است، ابراز کرد: از تعداد یک هزار مینی بوس فعال در ارومیه تعداد 600 دستگاه در حومه و مابقی در داخل شهر فعالیت دارند، گفت: بعلت سیل عظیم مهاجرت روستاییان به شهر تعداد 600 دستگاه فعال در این حومه در قالب سرویس مدارس مشغول هستند.

الماسی با اشاره به نصب سایبان الکترونیک در خیابان امینی ارومیه، بیان کرد: این سایبان به تدریج به سیتم های سرمایشی، گرمایشی، کتابخانه ، صندلی های راحت ومانیتور مشخص کننده مسیر ها ویک باجه فروش کارت خوان الکترونیک در فاصله یک متری تا چند روز آینده مجهز خواهد شد.

وی اضافه کرد: به مرور زمان تا پایان سال جاری تعداد 30 دستگاه سایبان الکترونیک با تخصیص 40 میلیون تومان اعتبار به ازای هر دستگاه توسط بخش خصوصی در خیابان های عطایی، امام، کاشانی و امینی نصب خواهد شد.

الماسی همچنین از ایجاد یک پایانه مسافربری به مساحت سه هزار متر مربع در خیایان تازه گشایش یافته خیابان امام خمینی (ره)  خبر دادو گفت : با راه ندازی این پایانه مسافربری نزدیک 30 تا 40 درصد اتوبوس های قسمت جنوبی شهر مستققر شده در خیابان عطایی به این پایانه انتقال خواهد یافت
Print
1210 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان