• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

 دستاوردهاي سفر دو روزه شهردار اروميه به تركيه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دستاوردهاي سفر دو روزه شهردار اروميه به تركيه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور، شهردارارومیه در تشریح نتایج سفر به کشور ترکیه، بیان کرد:  از ماه های اخیر مقدمات سفر به ترکیه  با انجام مذاکرات اولیه  با چند سرمایه گذار در ارتباط با سرمایه گذاران کشور ترکیه  در خصوص دعوت  از طرمایه گذاران آن کشور  برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری در ارومیه مهیاد شده بود .

وي با اشاره به اولین دیدار در كشور تركيه و انجام مذاكرات مستقيم  در حوزه هاي مختلف اقتصادي و گردشگري  یکی از بزرگترین سرمایه گذاران كشور تركيه و صاحب بزرگترين شركت هلدينگ ، بیان کرد: این  شركت هولدينگ با گردش مالی 10 میلیارد یورو در سال   صاحب چندین کارخانه در بخش هاي ساختماني، حمل و نقل ،  فن آوري اطلاعات  و توليد ماشين الات ساختماني و راه هداري  است .

شهردار ارومیه افزود: توافقات اولیه برای عقد با این  سرمایه گذار  کشور ترکیه و صاحب بزرگترين شركت هلدينگ درساخت دو هزار واحد مسكوني  و ايجاد شركت هاي سرمايه گذاري براي فعاليت سرمايه گذاران داخلي و خارجي در خیابان آیت الله حسنی   با هدف توسعه اقتصادي شهر اروميه  صورت گرفت.

وي با اشاره به انجام توافقات اوليه در خصوص ايجاد كارخانه توليد ماشين آلات سنگین در ارومیه با بزرگترین  شركت هلدینگ  تحت ليسانس شركت چكوروا آمريكايي،  عنوان كرد:  با ساخت کارخانه توليد ماشين آلات سنگین در ارومیه شاهد تحول عظیمی در تولید اتوبوس، ميني بوس لودر و بيل بكهو  خواهیم بود .

حضرت پور با اشاره به  انجام مذاکرات اولیه  در خصوص خرید سه فروند هواپيما برای شهر ارومیه ، گفت: مذاكراتي  با سرمایه گذار کشور ترکیه در  خصوص خريد سه  فروند هواپيما به صورت اجاره به شرط تمليك  صورت گرفت و البته پیش نویس قرارداد  خرید سه فروند هواپيما به امضا رسیده است .

وی با بیان اینکه شهر ارومیه از پتانسیل های قوی در زمینه گردشگری برخورداراست، بیان کرد:   رایزنی هایی با چند شرکت هواپیمایی از جمله شرکت هواپیمایی  برای برقراری ارتباط هوایی ارومیه – ترکیه به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری   فرصت های سرمایه گردشگری ارومیه صورت گرفت.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: با انجام توافقات اولیه،  سرمايه گذاران کشور ترکیه  با انجام  بازدید های میدانی از ارومیه  وارد مرحله عقد قرارداد خواهیم شد.

وی در ادامه با اشاره به ديدارش با چند سرمايه گذاراروميه ای مقیم  كشورتركيه در زمينه های  پزشكي  ودعوت از آنان براي سرمايه گذاري در شهر اروميه،  بيان كرد:  با توجه به برخورداربودن شهر ارومیه ازظرفيتهاي بزرگ درتوريسم درماني، با این سرمایه گذاران در ساخت بيمارستان  تخصصي چشم توافقاتی انجام شد.

حضرت پور با بیان اینکه شهر ارومیه در بخش خدمات نیازمند پیشرفت و توسعه دارد، اظهار کرد:  برای تحقق  این امر مهم در ترکیه دیداری با یک سرمايه گذار اروميه ای و صاحب كارخانه بزرگ ريسندگي و بافندگي شهر بورسا ترکیه که 80  درصد از پارچه هاي كشور ايران را تولید می کند، صورت گرفت.

 وی افزود:  مذاکراتی برای ساخت کارخانه رسیندی و بافندگی  در اروميه  در قالب طرح مشارکتی  با سرمایه گذار صاحب كارخانه بزرگ ريسندگي و بافندگي  در شهر بورسا ترکیه  صورت گرفت.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران  ایرانی مقیم ترکیه برای انجام مذاکرات بعدی و ساخت بیمارستان چشم پزشکی و کارخانه ریسندگی و بافندگی  از هفته های  آینده برای انجام مذاکرات بعدی  وارد ارومیه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید بستر های سرمایه گذاری در ارومیه  برای سرمایه گذاران بومی مقیم خارج از کشور را فراهم کرد، يادآور شد:  در راستاي  تحقق  افق1404  شهر ارومیه یعنی شهری سالم،  پاک، سبز، مجهز به فناوری  نوین اطاعات، حمل و نقل ریلی و برخوردار از اقتصاد پویا  باید  در زمینه جدب سرمایه گذار بومی، داخلی و خارجی گام برداشت .

حضرت پور نتایج سفر به کشور ترکیه و دیدار با سرمایه گذاران آن کشور در توسعه  و آبادانی شهر ارومیه  پر خیر و برکت عنوان کرد و گفت:   با سرمایه گذاری این سرمایه گذاران  در ارومیه و بازاریابی محصولات ارومیه در خارج ازکشور شاهد  تحول عظیمی در بخش گردشگري ،  خدمات و حمل و نقل  خواهیم بود.


Print
1117 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان