• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

1640 خودرو فرسوده تاکسیرانی ارومیه نوسازی می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

1640 خودرو فرسوده تاکسیرانی ارومیه نوسازی می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ فخرالدین معصوم زاده، مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهرداری با اشاره به تردد 1640 دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر ارومیه، بیان کرد: حجم آلودگی ناشی از تردد این حجم تاکسی پیکان فرسوده به اندازه‌ای است که باید هرچه سریع تر از رده خارج شوند، بنابراین به لحاظ منطقی و عقلانی ضرورت نوسازی این تعداد خودرو فرسوده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط زیست محیطی و بحران آلودگی هوا، خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل ضروری است، گفت: در سال 93، از 648 دستگاه تاکسی فرسوده  ثبت نامی برای دریافت تاکسی جدید، تعداد 208 دستگاه نوسازی شد.

معصوم زاده علت عدم نوسازی تاکسی ها در سال 94 را اختلافات ناشی از ایران و ستاد سوخت کشور عنوان کرد و گفت: اکنون برای  نوسازی تاکسی های فرسوده شرکت ایران خودرو با اتحادیه تاکسیرانی کشور  برای تحویل تاکسی های سمند، پژو و آریا وارد عقد قرارداد شده است و اتحادیه تاکسیرانی در حال مذاکره با شرکت های عامل برای  پرداخت  تسهیلات به رانندگان تاکسی  جهت  نوسازی تاکسی های فرسوده شهری است.

وی با بیان اینکه شهر ارومیه جزو 8شهر آلوده کشور است، بیان کرد: نو سازی تاکسی های فرسوده  در کاهش آلودگی هوا موثر است، چرا که هر لیتر بنزین خودرو فرسوده در حدود 430 گرم  آلاینده در هوا  تولید می کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه  در پاسخ به اینکه توزیع سوخت یرو 4 برای جلوگیری از آلودگی در ارومیه به کجا رسید، ابراز کرد: این سوخت  فقط  در کلانشهر ها توزیع می شود.

وی با بیان اینکه متوسط عمر ناوگان تاکسی رانی ارومیه 8سال است، اظهار کرد: یکی از سیاست های شورا و شهرداری ارومیه در سال 95 تجهیز،  توسعه و نوسازی ناوگان  تاکسیرانی ارومیه است.

Print
997 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان