• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

3 پارک جدید در ارومیه افتتاح می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

3 پارک جدید در ارومیه افتتاح می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ علی شایگان افزود:  طبق برنامه ریزی ها انجام شده 3 پارک جدید که شامل فاز اول پارک ساغلیخ باغی که امتداد پارک گولر باغی به سمت بند ،  پارکی به مساحت یک هکتار در باند پایین پل قویون و پارکی به مساحت 7 هزار متر در ابتدای جاده انهر همزمان با هفته دفاع مقدس در ارومیه افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 پارک مخصوص بانوان در ارومیه وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد تنها باغ نرگس در حال حاضر مورد استفاده بانوان است و پارک حلاوت کار که درابتدای جاده چی چست قرار دارد به دلیل تکمیل نبودن فضای ورزشی و عدم اتمام کار های عمرانی فعلا مورد استفاده بانوان نیست.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به شرایط اقتصادی موجود کشور خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی در برنامه سال جاری علاوه برتکمیل پارک حلاوت کار یک پارک مخصوص بانوان نیز در ارومیه احداث خواهیم کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پارک فدک بانوان نیز اظهار کرد: این پارک به دلیل کانال کشی گسترده در اطراف پارک و لایروبی و همچنین مشکلات مالی  عملیات برای تکمیل این پارک راکد مانده است.

رییس سازمان سمیا، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه شهرداری برنامه های مهمی برای گسترش کمربند سبز ارومیه در دستور کار دارد یادآور شد: در حال حاضر در 7 هکتار از دره "صدرا" به منظور ایجاد کمربند سبز و ایجاد تفرجگاه های طبیعی  عملیات ایجاد راه وآبرسانی در حال انجام است که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان پاییز سال جاری کارهای عمرانی این طرح به پایان خواهد رسید و  مرحله کاشت شروع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: استاندارد فضای سبز برای هر نفر در کشور 12 متر مربع است که این میزان در ارومیه 11و 8 دهم متر مربع است که  نشان از وضعیت خوب ارومیه نسبت به سایر استان ها در حوزه فضای سبز شهری است.

Print
633 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان