• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

324 مأموریت آتش‌نشانی طی 3 ماهه سال جاری وقوع یافته است/ افزایش آمار حریق و آتش سوزی با وجود هوشمندسازی ساختمان‌ها
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

324 مأموریت آتش‌نشانی طی 3 ماهه سال جاری وقوع یافته است/ افزایش آمار حریق و آتش سوزی با وجود هوشمندسازی ساختمان‌ها

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه:

ه گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین اللملل شهرداری ارومیه؛ ابراهیم شاد قوشچی  با بیان این که حوادث حریق وآتش‌سوزی به دلیل افزایش جمعیت و خطاهای انسانی و ایجاد نوعی از کاربری‌ها پیوسته روبه افزایش است، عنوان کرد:  باوجود هوشمندسازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری شاهد افزایش آمار حریق و آتش سوزی در سطح شهر هستیم.
وی افزود:  در حال حاضر علاوه بر آتش‌سوزی‌ها واحدهای مسکونی  با افزایش ماموریت ها مربوط به آسانسورهای ساختمانی مواجه هستیم که عمده دلیل بروز این نوع حادثه عدم رعایت ظرفیت آسانسور و قطع برق است.
شاد قوشچی گفت:  علاوه برافزایش حوادث مربوط به حریق و گیر افتادن در آسانسور، حوادث مربوط به آتش سوزی خودرو نیز نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است .
وی با اشاره به افزایش عملیات های زنده گیری مار در سطح شهر ارومیه ، بیان کرد:  دلیل افزایش این نوع ماموریت ها توسعه روستایی و توسعه از سمت روستاها به شهر است.
شاد قوشچی با بیان اینکه  طی3 ماهه سال جاری، 324 مأموریت آتش‌نشانی در سطح شهر ارومیه روی داده است، اظهار کرد:   از این تعداد ماموریت ها 271 ماموریت داخل شهر و مابقی مربوط به خارج از محدوده شهری است که حوادث مربوط به مهار آتش سوزی در قطعات خالی بیشترین  آمار ماموریت های آتش نشانی را به خود اختصاص داده  است .
وی با اشاره به دلیل افزایش آتش سوزی  در قطعات خالی، ادامه داد:  بارندگی‌ های فراوان، گیاهان خود رو زیادی در قطعات خالی رشد کرده است که با توجه به  اتمام فصل بهار و افزایش گرما این گیاهان خشک شده و تبدیل به پوشال‌هایی شده که مستعد آتش‌سوزی است و با کوچک ‌ترین شعله و جرقه‌ دچار حریق می‌شود.
با بیان اینکه آتش ‌سوزی در محل ‌هایی که علف‌ های خشک وجود دارد به سرعت به ویژه با وزش باد گسترش پیدا می‌کند، اظهار کرد:  عامل انسانی دلیل عمده آتش سوزی در قطعات خالی سطح شهر ارومیه است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه درخواست کرد که منابع طبیعی و محیط زیست استان آذربایجان غربی نسبت به ترمیم و تجهیز و آماده نگه داشتن ناوگان خود در این روزهای گرم  جهت مهار آتش در آماده باش کامل باشند.

Print
257 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان