• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

خدمات رسانی مناسب بدون مشارکت شهروندان و دستگاههای مختلف امکانپذیر نیست/ ضرورت حل مشکل تردد شهروندان محلات دو سوی کمربندی خاتم الانبیا(ص) / نهضت آسفالت منطقه دو را برنامه ریزی کرده ایم
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

خدمات رسانی مناسب بدون مشارکت شهروندان و دستگاههای مختلف امکانپذیر نیست/ ضرورت حل مشکل تردد شهروندان محلات دو سوی کمربندی خاتم الانبیا(ص) / نهضت آسفالت منطقه دو را برنامه ریزی کرده ایم

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور در دیدار مردمی با اهالی خیابان شهید حسین زاده (منطقه باغچه معصوم) و در مسجد مولای متقیان اظهار کرد: منطقه پایین کمربندی در بن بست کامل قرار دارد و مردم برای تردد به سطح شهر با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و از سالهای پیش بحث ایجاد گذر برای عبور خودروها و همچنین پیاده روها مطرح بوده که متاسفانه اجرایی نشده است.

وی افزود: ضایعات فروشان در این منطقه و در کمربندی خاتم الانبیا(ص) به یکی از مشکلات اساسی شهروندان تبدیل شده است که خواسته اساسی مردم انتقال این مشاغل به خارج از محدوده شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نیاز ضروری است تا درمانگاهی شبانه روزی با توجه به نیاز اهالی و بعد مسافت با درمانگاههای بعدی در این محله ایجاد شود.

خلیل پور تصریح کرد: ایجاد سرویس بهداشتی و تأمین آب شرب در بوستان صفا جهت استفاده اهالی منطقه باغچه معصوم باید در اولویت کارهای شهرداری در این منطقه باشد.

وی ادامه داد: شورای شهر در امور اجرایی نمی تواند دخالت اما این اراده در مدیریت شهری و دستگاههای متولی باید برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد و شورای شهر نیز در نقش تسهیل گر در خدمت رسانی به شهروندان از هرگونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

خلیل پور با اشاره به مشکلات آسفالت معابر محله باغچه معصوم و همچنین مشکلات تأمین قیر تا مردادماه امسال و از دست دادن فصل کاری اظهار کرد: نهضت آسفالت را در منطقه دو برنامه ریزی کرده ایم تا ساماندهی آسفالت معابر این منطقه را شاهد باشیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرداری با توجه به اجرای طرح تفصیلی یادآور شد: اجرای طرح تفصیلی موجب مشکلات عدیده ای برای شهرداری شده و حرکت بر خلاف آن نیز موجب به وجود آمدن مشکلات قانونی خواهد شد.

خلیل پور با اشاره به ممنوعیت صدور مجوز برای زمین های قولنامه براساس رأی دیوان عدالت اداری گفت: این موضوع بیشتر از شهروندان برای شهرداری مشکلات مهمی را ایجاد کرده که موجب کاهش جدی درآمدهای شهرداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرداری موظف به پرداخت حقوق پنج هزار پرسنل خود است که در صورت عدم پرداخت و تداوم شرایط فعلی مشکلات اقتصادی و امنیتی جدی را سبب می شود و باید پیشگیری کنیم چرا که طیف وسیعی از شهروندان را این امر تحت تأثیر خود قرار می دهد.

خلیل پور با اشاره به ایکه اکثر کانالهای آبهای سطحی از منطقه دو به بیرون از شهر هدایت می شوند، عنوان کرد: خروجی آبهای سطحی شهر از منطقه دو اتفاق می افتد، اما باید درآمدی وجود داشته باشد که ساماندهی آبهای سطحی و کانالهای موجود انجام شود.

وی تأکید کرد: موضوع مجوز زمین های قولنامه ای به هر نحو ممکن باید حل شده و اعتراض خود را اعلام می کنیم و تمامی تلاشمان را انجام خواهیم داد.

خلیل پور ادامه داد: باید میزان سطح مناطق محروم در ارومیه افزایش یابد تا مردمی که واقعا وضعیت اقتصادی خوبی در مناطق کم برخوردار ندارند را نیز شامل شود و آنها نیز بتوانند از مزایای مناطق کم برخوردار بهره مند شوند.

وی افزود: ساماندهی سدمعبر خیابان شهید امیراحمدی در دستور کار شهرداری بوده و طبق مصوبه شورای شهر باید ساماندهی اساسی این محل را شاهد باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: تمامی تلاش مجموعه شورای شهر و شهرداری در راستای رفاه و آسایش شهروندان و حل قسمت اعظمی از مشکلات موجود در محلات مختلف است و بدون مشارکت و یاری دستگاههای دیگر و به خصوص شهروندان خدمات رسانی شایسته را شاهد نخواهیم بود.

Print
423 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان