• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه در جمع خبرنگاران مطرح نمود: بهره برداری از 15 طرح عمرانی در هفته دولت
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه در جمع خبرنگاران مطرح نمود: بهره برداری از 15 طرح عمرانی در هفته دولت

حضرت پور در ادامه از بهره برداری 15 طرح عمرانی با دو هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت خبر داد و افزود: طرح بزرگ مجموعه پل های قویون، فرهنگسرای قرآن و عترت، پارک دانشجو و تقاطع میثم و ، امام و امامت این طرحها را شامل می شود.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به اقدامات اجرایی شهرداری ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر پنج تقاطع در دست اجرا است که با اتمام آن‌ها رینگ ترافیکی شهر ارومیه به اتمام می‌رسد و شاهد کاهش ترافیک در معابر اصلی این شهر می‌شویم.

وی افزود: این تقاطع‌ها شامل تقاطع چهار شهید (پل قویون)، شهید مدرس، فلکه مادر، تقاطع امام علی (ع) و میثم هستند

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: با اتمام رینگ ترافیکی شهر ارومیه شاهد حذف چراغ‌های قرمز خواهیم بود، گفت: زمان برای رسیدن به مقصد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و از طریق مسیرهای فاقد ترافیک یکی از برنامه‌های شهرداری ارومیه است که در حال تحقق این موضوع هستیم.

حضرت پور در ادامه سخنانش به راه اندازی خط 1 بی آر تی در ارومیه اشاره کرد و افزود: 80 درصد اعتبار مورد نیاز این خط ویژه و تندرو از طریق اعتبارات سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت تامین می شود.

وی اضافه کرد: طول این خط ویژه در ارومیه 13 کیلومتر خواهد بود و از ابتدای جاده دریا شروع شده و با گذر از خیابان های ولی عصر، مدنی، ارتش، حجت الاسلام حسنی و فرهنگیان به سه راهی ایثار ختم خواهد شد.

حضرت پور اظهار کرد: 14 ایستگاه برای این خط ویژه پیش بینی شده و 20 دستگاه اتوبوس جدید نیز امر جابجایی مسافران را انجام خواهند داد.

شهردار ارومیه ظرفیت حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافر داخل شهر را 47 درصد عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این خط اتوبوس 16 درصد به ظرفیت استفاده از وسایل نقلیه عمومی افزوده می شود.

وی از تصویب اعتبار پنج هزار و 500 میلیارد ریالی برای شهر ارومیه در سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان چهار هزار و 400 میلیارد ریال بودجه عمرانی شهر می باشد.

شهردار ارومیه اضافه کرد: اختصاص 240 میلیارد ریال برای حوزه پسماند و 340 میلیارد ریال برای حوزه فضای سبز در بخش نگهداری از دیگر بودجه های اختصاص یافته در سال جاری هستند.

وی از فروش هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در آینده نزدیک در ارومیه خبر داد و اظهار کرد: این اوراق مشارکت در طرح سرمایه گذاری شهرداری مصرف شده و زمینه زیباتر شدن شهر زیبای ارومیه را فراهم می کند.

 

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فروش زمین های شهرداری برای اجرای طرح های عمرانی از سوی این نهاد؛ با بیان اینکه شهرداری برای  انجام طرح های عمرانی نیازی به فروش زمین های خود ندارد افزود: اگر نیازی به واگذاری قطعه زمین از سوی شهرداری باشد این اقدام صورت می گیرد.

وی میزان زمین فروخته شده برای 6 طرح عمرانی در حال اجرا را 22 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شهرداری علاوه بر زمین های خود به اندازه 10 سال زمین خریداری و تحویل این نهاد داده شده است.

شهردار ارومیه به آزاد سازی عطایی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر از 62 ساختمان در این خیابان 48 مورد خریداری و تخریب شده و 9 مورد دیگر به علت عدم تمکین صاحبان از راه قانونی در راستای تملک و آزاد سازی آنها اقدام خواهد شد.

وی از بازگشایی خ نصرت، دلیران و گوشواره های پل نبوت در ستال جاری خبر داد و افزود: همچنین تا پایان شهریور ماه سالجاری ادامه مسیر امام با انتقال لشکر 64 آزاد سازی می شود.

حضرت پور ایجاد سرانه هخای فضای سبز را از دیگر اقداکمات اجرایی این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: باغ کودک، محله آق داش و نه پله از جمله این محدوده ها را شامل می شود.

عدل دوست قائم مقام شهردار ارومیه نیز در این مراسم به افزایش 72 درصدی صدور پروانه و مجوز ساختمانی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از یک هزار و 316  پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی از کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز در ارومیه خبر دادو اظهار داشت: با توجه ه اقدامات صورت گرفته میزان ساخت و سازهای غیر مجاز کاهش یافته است.

ابراهیم صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه هم با اشاره به برنامه ها و طرح های راهبردی شهرداری ارومیه برای ارتقای کیفیت محیط زیستی  افزود: در این راستا در حال حاضر 14 رینگ و 11 کریدور در ارومیه شناسایی شده است.

وی دسترسی آسان شهروندان به نقاط مختلف، صرفه جویی در زمان و انرژی و حذف چراغ قرمز و کاهش ترافیک را از اهداف ترسیم رینگ های و کریدورهای شهری عنوان کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه میزان اعتبار عمرانی شهرداری ارومیه را 4 هزار و 460 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار 81 درصد از اعتبارات شهرداری را شامل می شود.

صفری با بیان اینکه در سالجاری بیشترین اعتبار به بخش عمرانی اختصاص یافته اظهار داشت: میزان اعتبارات عمرانی شهرداری نسبت به سال گذشته 220 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از اجرای 110 میلیارد ریال طرح های مطالعاتی خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 18 هزار و 240 متر کانال کشی، 294 هزار متر مربع زیرسازی ، 131 کوچه و خیابان آسفالت کاری، احداث 8 پل عابر پیاده توسط معاونت عمرانی شهرداری انجام گرفته است.

سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری نیز در این مراسم به بهره برداری کارخانه خط پردازش تفکیک زباله با ظرفيت پذيرش 500 تن در روز اشاره كرد گفت:اين كارخانه در حال حاضر در مرحله نصب تجهيزات است و برابر برنامه ريزي و هماهنگي به عمل امده با بخش خصوصي سازنده كارخانه كمپوست اميد است در هفته دولت سال جاري فاز اول آن(خط پردازش)را به بهره برداري برسانيم.

وی با اشاره به آموزش مردم در خصوص طرح تفكيك زباله ها،آموزشگران با مراجعه به درب منازل مردم به شهروندان آموزش هاي لازم را در خصوص طرح تفكيك زباله ارائه مي دهند،و خودروهاي مخصوص طرح مذكور سازمان در منطقه 1 و بخش خصوصي در مناطق 3و4 هفته اي يك بار در زمان مشخص به درب منازل مراجعه مي كنند و پسماندهاي خشك را تحويل مي گيرند كه در ازاي آن برگه چهار رنگي و كارت طلايي را به مردم عزيز ارائه مي دهند و به صورت دوره اي  قرعه كشي بين دارندگان آن كارت صورت مي گيرد.در راستاي فرهنگ سازي و مشاركت بيشتر شهروندان،سازمان توانسته با اجراي طرح تفكيك از مبدا نهمين مرحله قرعه كشي جوائز در بين خانوارهاي اشتراكي طرح را انجام دهد.

 معاون خدمات شهری شهرداری در ادامه به واگذاری بازارچه کهنه فروشان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاظر 86 بازارچه فعال در استان در حال فعالیت است.

در پایان از 80نفر از تلاشگران عرصه خبر تقدیر به عمل آمد.


 

 

 

 

 

 

Print
1891 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان