• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان ارومیه

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ علی شایگان  با تاکید بر این نکته که با آغاز عملیات سمپاشی بهاره و همچنین "یخ آب زمستانه" سال گذشته برای کاهش آفات و بیماری‌های موجود در شهر اقدامات اساسی صورت گرفته است، بیان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از مسمومیت شهروندان نیز اندیشیده شده است.


وی از نوآوری در زمینه پروژه‌های گلکاری خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل بهار، نوآوری و خلاقیت‌های قابل توجهی در حوزه فضای سبز شکل گرفت.
شایگان افزود: امسال سازمان پارک‌ها و فضای سبز نوآوری و نگاهی متفاوت در زمینه گلکاری را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اظهار خرسندی از این رویکرد قابل توجه، تاکید کرد: این روند در تابستان امسال نیز ادامه پیدا می‌کند به گونه ای که تنوع و جذابیتی چشمگیر در زمینه فضای سبز را در شهر شاهد باشیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در ادامه با بیان این که الگوی کاشت فضای سبز زیر خطوط فشار قوی تغییرمی‌یابد، اظهار کرد: همسو با سیاست‌های بهینه سازی مصرف آب در کشور سازمان پارک‌ها و فضای سبز ارومیه برای جایگزینی سطوح چمنکاری شده فضای سبز شهری با گونه‌های کم نیاز به آب با تشکیل کارگروه طراحی متشکل از متخصصان آب، برق و لنداسکیپ اقدام به طراحی الگوی کاشت جدید برای فضاهای سبز زیر خطوط فشار قوی کرده است.
به گفته وی، پس از تامین اقلام، کاشت چمن تبدیل به کاشت درختچه‌های کم‌نیاز به آب نظیر پیرکانتا و زرشک زینتی می‌شود.

Print
496 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان