• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

آغوش باز شهرداری ارومیه به روی مسافران نوروزی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

آغوش باز شهرداری ارومیه به روی مسافران نوروزی

با نصب المان های نوروزی؛ ارومیه حال و هوای نوروزی پیدا می کند

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ مجتبی علیزاده،  مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه با اشاره به برنامه های سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه به مناسبت ایام نوروز، اعلام کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز، آكواریوم ماهی و همچنین تعدادی سفره هفت ‌سین در نقاط مختلف شهر ارومیه نصب می‌شود.

وی با بیان اینكه با نصب المان های نوروزی ارومیه حال و هوای نوروزی پیدا می کند،  اظهار داشت: در ایام نوروز ورودی‌های ارومیه به تابلوهای خوشامدگویی با نورپردازی ویژه مزین خواهد شد و نماد‌های نوروزی با نورپردازی ویژه در معابر و میادین شهر ارومیه نصب می‌شود و  همچنین در این ایام شاهد نصب نشان‌های مسیریاب در نقاط مختلف شهر خواهیم بود.

علیزاده افزود: در آستانه سال نو همه جدول‌های شهر ارومیه رنگ‌آمیزی، آبنماهای شهری در میادین و معابر بازسازی و سرویس‌های بهداشتی نیز مجهز و تعمیر خواهند شد.

علیزاده با اشاره به بازسازی و نوسازی سرویس‌های بهداشتی در پارك‌های شهر اظهار كرد: 15 آبگرمكن خورشیدی در پارك‌های شهر نصب شده است.

وی با بیان اینكه پارك‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی مهیا شده اند، گفت: برای رفاه حال مسافران  چندین  آلاچیق و همچنین نیمكت‌هایی در پارك‌های شهر نصب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه درباره پروژه‌های اجرا شده در سال جاری برای زیباسازی منظر شهری خاطر نشان کرد: رنگ‌آمیزی جدول‌های شهر، اجرای نقاشی دیواری، نصب  گلدان به شكل بیضی برای كاشت گل،  ایمن‌سازی وسایل بازی كودكان در پارك‌ها از  طرح های اجرا شده در ارومیه است.

وی با اشاره به برگزاری فراخوان المان‌های نوروزی بهار، بیان کرد: سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه به مناسبت استقبال از بهار سال 95 و به منظور زیباسازی چهره شهر و با هدف نیل به طرح‌ها و تفکرات خلاقانه جدید و نیز ایجاد آثار فرهنگی و هنری ارزنده و ماندگار از طریق ایجاد رقابت سالم میان کلیه طراحان، هنرمندان، دانشجویان، متخصصان، صاحب‌نظران و علاقمندان در زمینه‌های طراحی المان‌های عید نوروز، سفره هفت سین، اجرا آیین‌ها، سنت‌های بومی و ملی و نوروز از طریق فراخوان برگزار کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه افزود: تاکنون بیش از 100 اثر درباره المان های نوروزی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این آثار تعداد ی اثر برگزیده  و فاخر بعداز انجام داوری  در سطح شهر نصب می شوند.

 

فعاليت22  غرفه در سطح شهر  در طرح تنظیم بازار نوروز

در ادامه مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری ارومیه از معرفی22 غرفه در بازارهای روز میوه و تره بار متعلق به سازمان میادین شهرداری به منظور طرح تنظیم بازار جهت توزیع میوه و مرکبات در ایام پایانی سال به شهروندان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛  رضا جلیل‌زاده با اشاره به برنامه های سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری ارومیه ، اظهار کرد: اعلام شروع ایام توسط ارسال پیام کوتاه از طریق سامانه پیام کوتاه سازمان، در سایت سازمان و نصب بنر در استند های داخل سازمان از جمله برنامه ها است.

وی ادامه داد:  اجرای گشت مشترک سازمان با اداره محترم بازرسی و نظارت اتاق اصناف در خصوص نظارت و کنترل دقیق قیمتها و درج  آنها بر روی کالاها در بازارهای روزه میوه و تره بار متعلق به سازمان میادین، اجرای طرح بازار روز هفتگی شهری با هدف ساماندهی دستفروشان در سطح شهر و جلوگیری از تردد آنها در مناطق پر ترافیک شهر، اجرای طرح روز بدون نایلکس با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و تهیه و توزیع کیسه های جایگزین نایلکس، ساماندهی و رسیدگی به امورات کیوسک های سطح شهر و ساماندهی و مرتب نمودن وضعیت غرفه های میوه فروشی در سطح شهراز اهم برنامه های سازمن میادین میوه و تره بار به مناسبت آغاز سل نو است.

وی با اشاره به فعالیت 22 باب غرفه میوه فروشی در میدان بزرگ میوه و تره بار شهرداری ارومیه، گفت: همچنین 260 غرفه میوه فروشی در نقاط مختلف شهر ارومیه فعال است.

وی همچنین با اشاره به برنامه آتی سازمان میادین میوه و تره ‌بار شهرداری ارومیه، گفت: ساماندهی و باز سازی غرفه های موقت میوه فروشی در سطح شهر، طراحی کیوسک های مطبوعاتی جدید جهت جایگزینی با کیوسک های قدیمی و احداث بازار روزهای میوه و تره بار به صورت نیاز سنجی از مناطق از جمله برنامه آتی در سال 95 خواهد بود.

آماده باش سازمان آتش نشاني در ايام نوروز

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه نیز از آماده باش کامل نیروها عملیاتی سازمان  از 25 اسفند93 تا 15 فروردین94 خبر داد و گفت: بدین منظور گشت نیرو های سیار سازمان آتش نشانی در سطح شهر در ایام نروز مشغول به فعالیت خواهند بود.

ابراهیم شاد قوشچی اظهار کرد: توزیع بورشورهای توصیه های ایمنی چهارشنبه سوری در سطح شهر و استقرار ایستگاه های سیار آتش نشانی در وردی و خروجی های شهر را از برنامه های سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در ایام نوروز است.

شهرداری ارومیه سال94 را سال عمران و آبادانی برای شهر ارومیه رقم زد

شهر به عنوان یک موجود زنده بر رفتار شهروندان تاثیرگذار است و باید با توسعه متوازن شهرها بتوانیم محیطی پدید بیاوریم که خاطرات آن همواره تداعی‌گر یک زندگی زیبا باشد لذا برای رسیدن به این مهم همواره عمران و آبادانی شهری از مهمترين دغدغه های مدیریت شهری است و در این راستا برای تحقق این امر کارنامه مدیریت شهری در ارومیه در دو سال اخیر، شتاب عمران و آبادانی بوده است.

معاون عمرانی و فنی شهرداری ارومیه در این باره گفت: هم اینک شهر ارومیه به واسطه وجود افراد متخصص و تیم مطالعاتی حداقل دارای طرح و برنامه است چون از نظر مهندسی عمران هیچ گونه فعالیت اجرایی بدون طرح و نقشه نبوده و شهرداری ارومیه بدون مطالعه و طراحی هیچ فعالیت اجرایی نمی تواند انجام دهد.

رضا جوان کیا درباره طرح های مطالعاتی آینده شهرداری ارومیه ، اظهار کرد: شهرداری ارومیه برای 157 کیلومتر از مطالعات طرح واحد رینگ ها و کریدورهای شهری ارومیه دارای طرح و برنامه بوده و مسیر خیابان های نیز دارای مشخصات طولی و پلان مختصاتی و طراحی روسازی و زیر سازی است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر نقشه آب های سطحی برای خود جزییات بسیاری دارد تا جایی که 17 شبکه اصلی و تعداد انبوهی از شبکه های فرعی وجود داشته که نمونه هایی از کارهای مطالعاتی شهرداری است وعلاوه بر آن انبوهی از شیت نقشه های اجرایی روی میز مطالعات عمران شهری درمعاونت فنی و عمرانی شهرداری ارومیه به شمار می رود.

جوان کیا با اشاره به برنامه های این معاونت در زیبا سازی پل ها شهری افزود: در این رابطه در بحث زیبا سازی و زیبا شناختی پل ها از معماری منظر و طراحی به روز استفاده شده یعنی به نوعی معماری پروژه ها به سبک روسی است به طوری که تمامی شهروندان از زیبا یی های منحصر به فرد پل ها بحث می کنند .

Print
825 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان