• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اجرای آزمایشی طرح تاکسی یار در خطوط منتهی به مدرس
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اجرای آزمایشی طرح تاکسی یار در خطوط منتهی به مدرس

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «محمد تقی ابراهیمی» با بیان اینکه در حال حاضر 1700 دستگاه تاکسی فرسوده در شبکه حمل و نقلی شهر ارومیه فعالیت می کنند، اظهار کرد: سال گذشته بدلیل بسته بودن سایت نوسازی ناوگان نتوانستیم تبدیل به احسن تاکسی های فرسوده را پیگیری کنیم.

 

وی تاکید کرد: بحث نوسازی خودرو های فرسوده به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی ها از بنیادی ترین مباحثی است که حل آن می تواند به مثابه کلید طلایی در حل معضل آلودگی هوا نقش آفرینی کند.

 

ابراهیمی با اشاره به عمر متوسط ناوگان تاکسیرانی ارومیه، گفت: عمر مناسب تاکسی با توجه به تنوع ناوگان و اقلیم‌های متفاوت کشور متغیربوده اما عمر ایده آل برای تاکسی را بین پنج تا هفت سال است و هم اینک این میانگین عمر برای تاکسی های در سطح شهر ارومیه 6/7 است و در تلاشیم تمام تاکسی های فرسوده باعمر بیش از 10 سال از رده خارج شوند.

 

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح تاکسی یار درسطح شهر ارومیه، گفت: برقراری نظم، سوار کردن نوبتی مسافران، جلوگیری از سرگردانی تاکسی و مسافر و ساماندهی مسافرکش های شخصی را از جمله اهداف اجرای طرح تاکسی یار در ارومیه است.

 

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهرداری ارومیه با بیان اینکه این طرح با انتخاب یک نفر تاکسی ران از بین تاکسی رانان هر ایستگاه به عنوان تاکسی یار که وظیفه هدایت و نظارت بر اجرای این طرح را دارد، عملی می گردد، اظهار کرد: هم اکنون این طرح به صورت آزمایشی در در خطوط منتهی به مدرس اجرا می شود.

Print
816 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان