• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اختصاص 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اختصاص 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها

به گزارش روابط عمومی  شهرداری ارومیه، به موجب این مصوبه در راستای اجرای برنامه یک ساله جایگزینی خودروهای فرسوده حمل ونقل عمومی در برنامه کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است مبلغ 22 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 20 درصد را از طریق بانک های عامل(ملی، ملت، صادرات، تجارت و توسعه تعاون) جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلانشهرها اختصاص دهد.

بر اساس این مصوبه، همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت انعقاد قرار داد خودروسازان را با بانکهای عامل ذی ربط تعیین شده به نحوی تنظیم می نماید که 10 درصد از نرخ تسهیلات فوق الذکر از محل تخفیف قیمت خودرو های مورد نظر تامین گردد.

سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور موظف است کمک بلاعوض دولت را در اجرای طرح نوسازی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی از محل اعتبارات مصوب مربوط قانون بودجه سال 1395 کل کشور تامین نماید.

به منظور هماهنگی و نظارت بر اجرای مطلوب برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت و نیز انجام اقدامات لازم برای تحقق برنامه بلند مدت برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، کارگروهی به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور و عضویت وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، نفت، صنعت، معدن وتجارت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شهرداری کلانشهر ذیربط تشکیل می گردد.

تصمیمات کارگروه مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوطه برای کلیه دستگاه های اجرایی ذی ربط و شهرداری های کشور لازم الاجراست. در مواردی که تحقق تصمیمات کارگروه نیازمند تصمیم گیری سایر مراجع ذی ربط قانونی است، مراتب به مرجع مذکور برای تصمیم گیری نهایی ارسال می شود.

این مصوبه دارای پیوستهای مختلفی که شامل تکالیف دستگاه ها و زمان بندی های اجرای آنهاست.

Print
668 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان