• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ارائه 90 درصد از خدمات منطقه یک و پنج به صورت غیرحضوری/ همراه دستگاههای نظارتی و قضایی در برخورد با تخلفات هستیم
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ارائه 90 درصد از خدمات منطقه یک و پنج به صورت غیرحضوری/ همراه دستگاههای نظارتی و قضایی در برخورد با تخلفات هستیم

شهردار ارومیه عنوان کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان اینکه ارومیه به عنوان 5 شهر پایلوت هوشمند باید خدمات آن به صورت الکترونیک انجام شود، اظهار کرد:  در جهت تحقق این مهم در حال حاضر  90 درصد خدمات در شهرداری مناطق پنج و یک به صورت الکترونیک و غیر حضوری انجام می شود .
وی بیان کرد: در حال حاضر 90 درصد خدمات شهرداری روی سامانه های الکترونیکی ارائه می شود و از شهروندان درخواست می شود به این مهم  توجه کرده و به صورت حضوری به شهرداری مراجعه  نکنند و اگر احیاناً خودشان نیز دسترسی به اینترنت جهت اخذ خدمات الکترونیک شهرداری ندارند می توانند این خدمات را با مراجعه به کافی نت و دفاتر پیشخوان دولت درخواست و دریافت کنند.
حضرت پور با بیان اینکه برای پیشگیری از تخلفات احتمالی و کاهش مدت زمان خدمات،  خدمات شهرداری  به صورت الکترونیکی ارائه می شود، گفت: درحال حاضر تمام استعلامات دفاتر ثبت اسناد،  پرداخت عوارض خودرو، نوسازی، کسب و پیشه، استعلامات شرکت های خدمات رسان و صدور بخش از اقدامات پروانه ساخت به صورت الکترونیک انجام می شود  و همکارانمان در بخش فناوری اطلاعات مقوله مهم خدمات الکترونیک  را جزء اولویت های کاری  قرار داده اند.
وی ادامه داد:  اگرچه  تمام  این خدمات الکترونیک  ما را از خطا مصون می سازد  اما شهرداری از یک مجموعه پنج هزار نفری تشکیل  یافته  و نمی توان ادعا کرد که سیستم شهرداری مصون از خطا است اما تلاش می کنیم خطاها کاهش یابد.
حضرت پور تمامی اقدامات مدیریت شهری ارومیه را  پیشگیرانه عنوان کرد و گفت:  تمام تلاش ها بر کاهش مدت زمان خدمات  معطوف یافته چرا که افزایش مدت زمان خدمات منجر به تبانی و  سو استفاده های شده و شهروند در گیر و دار بروکراسی های اداری به دنبال واسطه خواهد بود و این واسطه  پروسه ای به نام تخلف را رقم می زند.
وی با بیان اینکه با اختصاص بودجه های سالیانه توسط شورای اسلامی شهر ،  خدمات به صورت الکترونیک ارایه  شود، عنوان کرد: در حال حاضر در تمام واحدهای شهرداری،  سیستم نظارتی در قالب بازرسی، حراست  و خدمات الکترونیک کنترل می شود.
به گفته شهردار ارومیه در بخش های مختلف خدماتی در شهرداری که امروز به صورت زنجیره وار کنار هم به ارائه خدمات مشغول هستند، احتمال تخلف در آن متصور است و قطعا تمام تلاش ها بر این معطوف شده که  اجازه ندهیم تخلف روی دهد و بنده نیز در جلسه شورای معاونین  اعلام کردم  که کمتر از نیم درصد تخلفی که در سیستم روی می دهد  را نباید به کل مجموعه شهرداری تسری داد.
وی اظهار کرد:  تمام تلاش بنده،  مدیران شهرداری، شورای شهر و پرسنل شهرداری بر این است که  امانت دار  خوب برای اموال مردم باشیم و اگر یک جای خطایی روی می دهد نباید آن  را به کل  مجموعه شهرداری  تسری داد.
حضرت پور یادآور شد: دستگاه های قضایی و نظارتی به وظایفشان در چارچوب برخورد با تخلفات رسیدگی می کنند و هرکسی به خودش این جرات را بدهد که به حیثیت پنج هزار پرسنل شهرداری  لطمه بزند در این زمان،  مدیریت شهری در کنار دستگاه های نظارتی و امنیتی اطلاعاتی است و دستگاه قضایی با این افراد برخورد کند ما نیز همراه آنها خواهیم بود.
وی از افکار عمومی و رسانه ها درخواست کرد به وجهی موضوع را بسط و توسعه ندهند که اعتماد مردم را از مجموعه شهرداری سلب کنند که این سلب اعتماد  یعنی سم مهلک برای شهر و شهرداری است  چرا که تمام درآمد شهرداری از مردم تامین می  شود و توسعه ارومیه به خطر می افتد.
شهردار ارومیه خاطرنشان کرد:  از سال 91 تا تاکنون ، کل درآمدهای وصولی از قبل  ماده 100 هر سال  به میزان 50 میلیارد تومان رسیده است که این میزان از بودجه یک هزار میلیاردی یک بیستم  است و ارزش ندارد که اجازه بدهیم تخلف ساختمانی انجام شود تا از قبل آن تخلف ساختمانی،  کل مجموعه شهرداری زیر سوال رود.

Print
283 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان