• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

استاندار آذربايجان غربي: ضرورت تداوم توسعه شهر اروميه بعنوان يك شهر زنده و پويا در منطقه شمال غرب كشور
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

استاندار آذربايجان غربي: ضرورت تداوم توسعه شهر اروميه بعنوان يك شهر زنده و پويا در منطقه شمال غرب كشور

به گزارش سايت اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، مهندس سعادت در اين مراسم كه با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه و ساير مديران و مسئولان استاني در محل احداث پروژه برگزار شد، افزود: توسعه و ترقي يك شهر بايد متناسب با نيازهاي آن پيش رود و خود را با وضعيت جديد شهر سازگار سازد چرا كه در اين صورت است كه آسايش و آرامش شهروندان تامين و همچنين به نيازهاي آنان پاسخ داده خواهد شد.

احداث كمربندي دوم براي شهر اروميه ضروري است

استاندار آذربايجان غربي در ادامه با بيان اينكه احداث كمربندي دوم براي شهر اروميه ضروري است، افزود: از اداره كل راه و شهرسازي استان درخواست دارم مطالعات مربوط به احداث كمربندي دوم شهر اروميه را آغاز كند چرا كه كمربندي موجود پاسخگوي نيازهاي موجود در بخش حمل و نقل شهري نيست.

وي با بيان اينكه امروز در بحث شهرسازي به دستاوردهاي فني و مهندسي خوبي رسيده ايم، ادامه داد: بايد با بكارگيري تجربيات موجود و با استفاده از دانش فني مهندسان داخلي، گام هاي بلندتري در مسير رسيدن به توسعه پايدار و همچنين ارائه خدمات بهينه به شهروندان برداريم.

اثربخش بودن مديريت متمركز شهري به همراه حمايت و پشتيباني شوراي اسلامي شهر

استاندار آذربايجان غربي همچنين گفت: مديريت متمركز و يكپارچه شهري به همراه حمايت و پشتيباني شوراي شهر فعال و خوش فكر مي تواند مسير جذب سرمايه گذاري ها را در جهت تحقق اهداف توسعه و شكوفايي شهرها هموار سازد كه ما اين مساله را خوشبختانه در شهر اروميه شاهد هستيم و اميدواريم شاهد تداوم آن باشيم.

سعادت با بيان اينكه شوراي اسلامي شهر در حقيقت اتاق فكر شهر و شهرداري به شمار مي‌رود، افزود: اعضاي شوراي اسلامي شهر اروميه توانسته اند با اتحاد و همدلي، نيازها و ملزومات و همچنين مسائل و مشكلات شهري را شناسايي كنند و براي مرتفع نمودن آنها برنامه ريزي هاي لازم را انجام دهند كه اين مساله موجب مسرت است و بايد الگويي براي ساير شهرهاي استان باشد.

شهيد مهدي باكري بايد بعنوان يك الگو مورد توجه مديران و مسئولان قرار گيرد

وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان باكري نيز گفت: شهيد مهدي باكري انساني وارسته، رئوف، تلاشگر و مردم دوست بود كه مدتي را نيز در كسوت شهردار اروميه فعاليت نمود و كارنامه درخشاني را از خود در اين مدت به يادگار گذاشت كه بايد بعنوان يك الگو مورد توجه مديران و مسئولان قرار گيرد.

 استاندار آذربايجان غربي همچنين ياد و خاطره شهيد حميد باكري را گرامي داشت و گفت: از جمله خدمات ارزنده و ماندگار اين شهيد بزرگوار و والامقام، دوران خدمت ايشان بعنوان مسئول جهاد سازندگي منطقه سرو اروميه بود كه در اين مدت توانست كارهاي ماندگاري مانند احداث مدرسه در تمام روستاهاي آن منطقه را انجام دهد.

نوآوري، اتكاي به نفس و اعتماد به توانمندي هاي موجود از شاخصه هاي اقتصاد مقاومتي است

سعادت در ادامه سخنان خود به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و افزود: خلاقيت، نوآوري، اتكاي به نفس و اتكاي به دانش بومي و اعتماد به ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود از جمله اصلي ترين شاخصه هاي اقتصاد مقاومتي مد نظر رهبر معظم انقلاب است كه بايد مورد مداقه مسئولان استان قرار گيرد.

وي اضافه نمود: نيروهاي انقلابي در طول دوران انقلاب اسلامي با الهام از مكتب امام راحل و شهداي والامقام اثبات نموده اند كه در هر عرصه اي وارد شوند دچار تزلزل نخواهند شد و با تكيه بر امكانات موجود در جهت سازندگي كشور گام برخواهند داشت و امروز نيز در عرصه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي پيشگام خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه نيز در اين مراسم از تلاشگران و دست اندركاران پروژه تقاطع غيرهمسطح امامت قدرداني نمود و گفت: بنا به فرموده اهل بيت عصمت و طهارت(ع) آنان كه با نيتي الهي به فكر آسايش و آرامش مردم هستند نزد خداوند متعال ماجور هستند و مشمول الطاف الهي خواهند بود.

وي همچنين ياد و خاطره شهداي اسلام و انقلاب بويژه شهيدان مهدي و حميد باكري را گرامي داشت و گفت: شهداء شايسته ترين الگوي خدمتگزاري مخلصانه مي باشند و حركت در مسير صحيح خدمت رساني به مردم را به ما آموخته اند.

شهردار اروميه نيز در اين مراسم به ارائه گزارشي از طرح هاي در دست اقدام و طرح هاي عمراني پيش بيني شده براي سال آتي پرداخت و گفت: از تلاش ها و حمايت هاي بي دريغ مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي از مجموعه مديريت شهري تقدير و تشكر مي‌كنم و اميدوارم با اين حمايت ها شاهد توسعه و شكوفايي روزافزون شهر اروميه باشيم.

وي ادامه داد: گره گشايي برخي مشكلات شهر اروميه در كميسيون ماده 5 استان، حضور مستقيم در جلسه تصويب بودجه شهرداري اروميه، انتصاب دكتر بهادري از اعضاي شوراي اسلامي شهر اروميه به سمت معاونت امور عمراني استاندار و حمايت از سرمايه گذاري در پروژه هاي شهري از جمله مهترين اقدامات ارزشمند مهندس سعادت در حمايت از مجموعه مديريت شهري در چند ماه گذشته بوده كه جاي تقدير و تشكر دارد.

در ادامه اين مراسم از تلاشگران و مجريان "پروژه تقاطع غيرهمسطح امامت" با اهداي لوح و هدايايي تجليل شد.

Print
1169 رتبه بندی این مطلب:
5/0
دی ان ان