• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

استفاده از رول های زرد رنگ برای درختان سطح شهر جهت کنترل آفات
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

استفاده از رول های زرد رنگ برای درختان سطح شهر جهت کنترل آفات

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛علی شایگان، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه  با اشاره به روش های اجرای این نوع مبارزه با آفات، بیان کرد:  کارت های زرد جزو پرکاربردترین مواد بیولوژیک مصرفی می باشندکه با شناسایی به موقع آفات می توان آن را مشاهده و بررسی کرد .

وی تصریح کرد: رولهای (نوار) بیولوژیک و چسبناک زرد رنگ که دارای طول موج خاصی بوده و برای حشرات بی خطر می باشد، به دور تنه درختان جهت کاستن از آفات و حشرات مضر استفاده می شود .

شایگان با اشاره به نحوه عمل کارت زرد چسبدار، اظهارکرد: این تله ها با طول موج رنگی که ایجاد می کنند حشرات را به سمت خود جلب کرده و موجب چسبیده شدن  آفت به سطح کارت می شوند .

وی افزود:از کارت های زرد چسبیده برای کنترل آفاتی نظیر سفید بالک ها،  مگس های میوز، شته های بالدار، زنجرک ها پسیل استفاده می شود.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه اعلام کرد:  امید است با اجرای این طرح گام موثری در راستای کاهش استفاده از سموم شیمیایی و در پی آن کاهش آسیب های زیست محیطی با بهره گیری از روش های غیرشیمیایی،  بیولوژیک و تلفیقی در فضای سبز شهری برداشته باشیم

Print
913 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان