• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

افتتاح  «شهیدلر کورپوسی» در ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

افتتاح «شهیدلر کورپوسی» در ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ با حضور شهردار ارومیه و اعضای شورای شهر، پل «شهیدلر کورپوسی » با مساحت 12 هکتار و هزینه کرد 110 میلیارد تومان افتتاح شد.

محمد حضرت پور در این مراسم گفت:  پل «شهیدلر کورپوسی » جزئی از یک پروژه 40 هکتاری است، سه جاده غیر هم سطح باغ رضوان، جاده سرو و بزرگراه بینالمللی خاتم‌الأنبیا(ع) را به هم وصل کرده و مشکل ترافیکی و سوانح جادهای را در این منطقه کاهش داده است.

وی تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساخت و عدم استفاده از درزهای انبساط که عامل تخریب پلهای هوایی و زیرگذر است، از مهمترین ویژگی پل «شهیدلر کورپوسی » است.

شهردار ارومیه افزود: سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی و نقطه‌ای که به روش سنتی در محل پایهها ایجاد می‌شد در این پروژه به طور کامل حذف شده و از تجارب و ابداعات مهندسان طرح در زمینه دفع آبهای سطحی استفاده شده است.

 در ادامه رضا جوانکیا، معاون عمرانی و فنی شهرداری ارومیه در مورد این پروژه گفت: این پروژه با سه هدف؛ حل معضل ترافیکی جاده سرو با کمربند ورودی خاتم‌الأنبیا(ع)، حل معضل دسترسی به باغ رضوان و ایجاد مبدا ورودی کمربند دوم ارومیه است.

وی سایز اجرایی پروژه را 12 هکتار عنوان و اضافه کرد: پل جاده سرو جز پروژههای خاص و استثنایی است که فضای سبز وسیعی در اجرای آن به کار رفته و مساحت بیشتری نسبت به سایر پروژههای مشابه دارد.

معاون عمرانی و فنی شهرداری ارومیه با اشاره به هزینه کرد 110 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه پل جاده سرو، گفت: سه تن میلگرد، 11 هزار مترمکعب بتن و در زمینه هدایت آبهای سطحی هزینه بسیاری صرف ایجاد این پل شده است.




Print
674 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان