• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

افشاني: شهرداريها برای ایجاد درآمد پایدار راهی جز شناسایی مزیتهای شهر و جذب سرمایه گذار ندارند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

افشاني: شهرداريها برای ایجاد درآمد پایدار راهی جز شناسایی مزیتهای شهر و جذب سرمایه گذار ندارند

به گزارش  ارتباطات و بین الملل شهرداری ارومیه، سید محمدعلی افشانی، معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور   كه در ديدار با جمعي از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، روساي شوراها و شهرداران حوزه هاي انتخابيه سخن مي گفت، افزود: با توجه به محدوديتهاي مالي دولت براي كمك به هزار و 244 شهرداري، که بیش از هزار شهرداری شهرهای زیر 50 هزا نفر جمعیت هستند، و بيش از 33 هزار و 600 دهياري؛ بنابراین دیگر دوران اداره شهر و شهرداری با اتکا به کمک های دولتی خاتمه یافته است.

وی تصریح کرد: لازم است شهرداران و اعضاي شوراها به شناسايي مزیت های شهر و منطقه خود به منظور تعريف درآمدهاي پايدار، تولید ثروت، اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار؛ توجه ویژه ای داشته باشند.

افشاني در ادامه با بيان اينكه در همان مناطق و شهرهایی که ممکن است فکر ‌کنید در آنها هیچ درآمدی نیست، درآمد خوبی وجود دارد و باید آنها را شناسايي کرد، تاكيد نمود: موقعيت ويژة جغرافيايي كشور، وجود جاذبه‌هاي طبيعي و اقليم‌هاي متفاوت جغرافيايي به همراه ميراث فرهنگي منحصر بفرد کشورمان بدون تردید سرمايه مناسبي برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی می باشد.

وی درادامه گفت: ایجاد درآمد در حوزه گردشگری شهری نیازمند داشتن برنامه و طرح های کاربردی در زمینه تقویت زيرساختهاي صنعت گردشگري و ايجاد مجتمع هاي رفاهي اقامتی و تفريحي و بازارچه هاي محلي برای ارایه صنایع دستی و محصولات بومی است.

وی با ذکر نمونه‌ای از درآمدزایی در قشر محروم در استان فارس، گفت: بانک‌ها موظف شدند به افراد تحت پوشش کمیته امداد که می‌خواهند از پنل‌های خورشیدی استفاده و انرژی پاک تولید کنند تا سقف 30 میلیون تومان وام اعطا کنند و خانوارهای بدون درآمد با دریافت این وام در حال حاضر ماهیانه 850 هزار تومان درآمد خالص با فروش هر یک ساعت 5 کیلو وات برق به وزارت نیرو کسب می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: باید میزان مشارکت مردم در برنامه های شهرداری و اداره شهر بر اساس ظرفيتهاي بخش خصوصي و منابع مردمی هرچه بیشتر افزایش یابد که یک عامل اصلی این امر، جلب اعتماد مردمی است.

افشانی با بیان اینکه شهرداریها برای تقویت زیرساختهای شهری و تامین اعتبار اجرای پروژه های عمرانی باید نگاه خود را به سمت شناسایی و كسب درآمد هاي پايدار و تولید ثروت و شغل معطوف نمایند، گفت: شهردایها باید در خصوص مزیت های شهر و معرفی بسته های سرمایه گذاری خود از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها اطلاع رسانی مستمر انجام دهند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده درآمد بسياري از شهرداري ها صرف پرداخت حقوق می شود و با این رویه مشكلات شهروندان حل نشده و پروژه های مورد نیاز آنها هم اجرایی نمی شود، گفت: شوراها و شهرداری ها باید به موضوع منابع انساني، بخصوص وجود نیروی انسانی مازاد، توجه ويژه اي داشته باشند تا وضعيت فعلي اين حوزه متحول شود.

افشاني همچنين از آمادگي وزارت كشور براي همكاري با نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در خصوص همفکری برای رفع بخشی از مسائل و مشکلات شهرداری ها و دهياري ها که مربوط به مباحث قانونی و حقوقی است،خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه رسیدگی به قانون بودجه سال آینده قرار داریم، انتظار می رود نمایندگان مجلس از احکام و موضوعات مرتبط با شهرداريها و دهياريها و لوایحی که به مجلس ارسال شده، حمايت نمایند.

وي همچنين از اتمام مناقصات تامين ماشين الات عمراني موردنياز شهرداري ها و دهياري ها خبر داد و گفت: ماشین آلات پس از عقد قرارداد و تولید به مرور توزیع می شود.

در اين جلسه حسین مقصودی نماینده سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن، عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران و سیدراضی نوری نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی و تني چند از روساي شوراها و شهرداران اين حوزه انتخابيه مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری ها و مدیریت شهري را بيان نمودند كه برخی از آنها عبارت بود از: ضرورت حمایت از شهرداری های کوچک، تامین ماشین آلات و قیر مورد نیاز شهرداری ها، تقويت آتش نشاني ها، رفع مشكلات استخدامي كاركنان شهرداریها.

Print
645 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان