• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ایجاد فضاهای تفریحی در منطقه 5 ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ایجاد فضاهای تفریحی در منطقه 5 ارومیه

به گزارش  روابط عمومي شهرداري اروميه؛  فرخ عبدی با بیان این که می‌توان با گسترش و توجه بیشتر به فضاهای سبز شهری به توسعه پایدار شهری نزدیک شد، افزود: شهرداری برای توسعه فضای سبز، پارک ساحلی و جنگلی فدک و چند پارک را در گلشهر در منطقه 5 ایجاد كرده است.
شهردار منطقه 5 ارومیه اظهار كرد: فضاهای سبز شهری علاوه بر ارتقای کیفیت منظر شهری در زیباشناسی و هویت نیز موثر است و می‌تواند از تخریب اقتصادی و فیزیکی، افت کیفیت زندگی، آلودگی، تراکم و مهاجرت طبقه متوسط از مرکز شهر پیشگیری کند.
عبدی با اشاره به اجرای کمربند بیرونی شهر در منطقه 5 گفت: با اجرای این کمربند شاهد کاهش ترافیک در منطقه خواهیم بود.

وی گسترش معابر و پیشنهاد برای ساخت پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح، مطالعه و بررسی وضعیت آب‌های سطحی، ایجاد اماکن و فضاهای شهری تفریحی و فرهنگی، ارتقای کیفی، کمی و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی و رفع نیازهای اساسی در منطقه را از طرح‌های مطالعاتی منطقه 5 ارومیه عنوان کرد. 

شهردار منطقه 5 ارومیه با اشاره به ساخت فرهنگسرا و سالن ورزشی در شهرداری منطقه 5 اظهار کرد: مطالعات برای مکان یابی ساخت فرهنگسرا و ساخت تعدادی سالن ورزشی در محله 60 طناب و گلشهر در دست اجراست.
عبدی اظهار کرد: در 6 ماه اخیر برای رفع مشکلات شهروندان اقداماتی چون ساماندهی آب‌های سطحی، آسفالت رویه معابر، ایجاد فضای بازی و سبز و سالن چندمنظوره مدیریت بحران در دستور کار بوده است.
وی مساحت زیرپوشش شهرداری تازه ایجاد شده منطقه 5 را 1036 هکتار عنوان کرد و گفت: این منطقه از جنوب به رودخانه شهر چای، از شمال به بزرگراه باهنر، از غرب به شهرک گلشهر و از شرق به خیابان کاشانی و خیابان امینی منتهی می‌شود.

Print
1127 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان