• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

برنامه تعالی سازمان‌های تابعه شهرداری ارومیه تدوین شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برنامه تعالی سازمان‌های تابعه شهرداری ارومیه تدوین شد

معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه خبر داد؛

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه ، صادق حسین دوستی، معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه اعلام کرد: تدوین برنامه تعالی سازمان‌های تابعه شهرداری ارومیه EFQM با هدف ارتقای بهره روی و ارتقای كیفی خدمات در سازمان‌ها در حال اجراست.

دوستی افزود:   در مرحله اول طرح تعالی سازمانی  EFQM برای ارزیابی یك سازمان نسبت به تدوین شاخص های ویژه آن حوزه اقدام می شود و این شاخص‌ها بسته به حوزه فعالیت هر سازمان تدوین می شود.

وي  خاطرنشان کرد:  برخي از اين شاخص ها ويژگي ي جهاني دارد و برخي  نيز بصورت محلي تدوين مي شود.

دوستي با اشاره به مرحله دوم طرح تعالی سازمانی  EFQM،  گفت:  در مرحله دوم مقادير اين شاخص ها  كه هر كدام فرمول محاسبه ويژه خود را دارند، براي سال مبدا محاسبه مي شود و بعنوان فاز شناخت وضعيت فعلي يك سازمان را به تصوير مي كشند .

وي با بيان اينكه در مرحله سوم براي هر يك از سال ها، بازه هاي زماني مقادير مشخصي بعنوان هدف بهبود شاخص هدف گذاري مي شود ، اظهار كرد: اين مقادير بسته به نوع شاخص ويزگي ارتقاء (اضافه) شدن يا كاهش را دارند و برخي از شاخص ها بايد كاهش يابند  تا وضعيت سازمان رو به بهبود رود و  مقادير هدف در بازه زماني بستگي به امكانت سازمان، توانايي ها، رعايت شيب تغيير مناسب  و بسياري از پارامتر ديگر دارد كه در جلسات مشترك با سازمان تعيين مي شود. 

معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه ادامه داد:  در مرحله چهارم نیز در هر بازه يكساله فعاليت هاي و پروژه ها ي لازم براي  اعمال اثر روي شاخص مربوط تدوين مي شود كه اين پروژه در قالب بودجه هاي سالانه جهت تصويب به شوراي اسلامي شهر ارائه مي شود و در نهايت در مرحله پنجم مدل EFQM ارزيابي سالانه ميزان اثر گذاري  اين پروژه ها بررسي و در نسخه هاي بعدي مدل اعمال مي شود.

به گفته وی  این طرح در بسیاری از سازمان های تابعه شهرداری چون سازمان تاكسیرانی، آتش نشانی، میوه و تره بار، فضای سبز، خدمات موتوری، زیباسازی، حمل ونقل و ترافیك، آرامستان ها، پایانه های مسافربری و سازمان عمران تدوین و برای سایر سازمان‌ها نیز در حال اقدام است.

Print
734 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان