• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

برنامه ریزی در برابر بحران از اولویت های مدیریت شهری باشد/ضرورت برگزاری مانور مدیریت بحران با محوریت سامانه 137
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برنامه ریزی در برابر بحران از اولویت های مدیریت شهری باشد/ضرورت برگزاری مانور مدیریت بحران با محوریت سامانه 137

نایب رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه؛ نائب رییس کمیسیون عمران شورای شهر ارومیه در این جلسه اظهار داشت:بحران معمولا خبر نمیکند و در نمیزند بحران می‌آید بدون اینکه از آمدنش باخبر باشیم و بدانیم کِی، کجا و چگونه اتفاق خواهد افتاد، پس همیشه باید برای ورود این مهمان ناخوانده که ممکن است به هر صورتی نمایان گردد آماده باشیم و این مهم جز با همفکری و همکاری همه‌ی سازمان‌های مرتبط و البته روحیه‌ای جهادی میسر نخواهد بود. 
ساسان ابراهیم زاده تصریح کرد: سیل، زلزله، خشکسالی، امراض همه‌گیر، آتش‌سوزی‌های کلان، بحران‌های اقتصادی، انفجار مخازن و نمونه‌های بسیار دیگری که تنها بخشی از بحران‌هایی است که ممکن است در نزده وارد خانه‌مان شوند.
وی افزود:در مقابل این مهمان‌های نه چندان مهربان قبل از هر چیز باید توانایی مدیریت داشته باشیم و البته منابع تعریف شده مالی و انسانی، برنامه‌ریزی نیرو و تجهیزات متخصص و همه آنچه لازم است برای مدیریت بحران‌هایی که حتی شاید فکرش را هم نکنیم؛ بخشی از نیازهایمان است که عزم همه سازمان‌ها و دستگاههای مرتبط را میطلبد و البته شهرداری و مجموعه مرتبط با آن، چون سیستم اداره شهر در این میان شاید برجسته‌ترین نقش را داشته باشد که لازم است همکارانمان همیشه برای آن آماده باشند.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد:با عنایت به این که یکی از بخش های مهم در مدیریت شهری و مدیریت استراتژیک پروژه‌های عمرانی تعریف و پیش بینی و لحاظ نمودن پروژه‌ی مدیریت بحران است. 
ابراهیم زاده اضافه کرد:اساسا قبل از تعریف هر پروژه ای چه عمرانی و چه سایر پروژه‌ها در مدیریت شهری چه کلان و چه خرد پیش بینی مواجهه با بحران های طبیعی و غیر طبیعی احتمالی ضروری است.
وی توان پیش‌بینی، تشخیص، پیشگیری در صورت امکان و روبروشدن با بحران را از بخش‌های اساسی پروژه‌های مدیریت بحران برشمرد و گفت : گاهی تشخیصی اشتباه میتواند به بروز فاجعه‌ای منجر شود و البته بخش مهم مدیریت بحران، توانایی روبرو شدن با آن است که نیازمند آمادگی در همه سطوح و بسترهای مرتبط است.
وی پیشنهاد کرد: چارت سازمانی مدیریت بحران و مدیریت شهری 137 اصلاح شده، هماهنگی ایجاد شود تا در زمان بحران ها دچار مشکل نشویم.
در زمان بروز بحران حائز اهمیت است که ارتباطات ما به چه شیوه ای خواهد بود و باید راهکاری عملی و جدی در این راستا اندیشیده شده و سیستم ارتباطات بسیار قوی برای زمان های بحران پیش بینی شود.
در همین راستا سامانه مدیریت شهری 137  باید توانمند شود و مانور مدیریت بحران با محوریت سامانه مدیریت شهری 137 برگزار شود.
آنچه در حیطه کاری شهرداری و مرتبط با روزهای پیش رو است: ضرورت پیش بینی تدابیری برای بارش های زمستانه؛ ستاد بحران برای مدیریت مواجهه با بارش برف طی ایام پیش رو ایجاد شود تا در صورت بارش برف شهروندان با مشکل مواجه نشوند.
رسیدگی به گذرها و ترمیم آسفالت معابر و خیابان ها میتواند نیاز به دسترسی را تا حد بسیاری آسان نماید که در این مورد میتوان از دستگاهها و شرکت‌های حفار کمک گرفت.سالن های چندمنظوره برای مدیریت بحران احیا شود چون بعضا کاربری آن سالن ها تغییر یافته که باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین بعضاً احداث این سالن ها در برخی محلات محقق نشده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در كشور ما سازمان هاي متعددی مسئول كنترل بحرانها هستند که گاها نمیتوانند چون یک پیکره واحد 
وارد عمل شده و در مقابله با بحران‌ها به درستی ایفای نقش نمایند که لزوم هماهنگی این دستگاهها را بیش از پیش ضروری مینماید.

Print
310 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان