• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

بیش از  100هزار بوته ازانواع درختچه های زینتی برای کاشت در شهر ارومیه تولید شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

بیش از 100هزار بوته ازانواع درختچه های زینتی برای کاشت در شهر ارومیه تولید شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ علی شایگان، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به تولید درختچه های زینتی در واحد تولیدات سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه، گفت: با توجه به بروز خشکسالی های اخیر و همچنین در راستای سیاست کاری سازمان ، تولید و تکثیر بیش از 100 هزار بوته از انواع درختچه های زینتی وگونه های مقاوم به کم آبی در واحد تولیدات سازمان درحال انجام است.

وی بیان کرد: قلمه گیری هرساله با آغاز فصل پاییز توسط اکیپ اجرایی ازسرشاخه‌های مناسب که از هرس فرم در سطح شهرصورت می گیرد جمع‌آوری و به گلخانه انتقال داده می شود.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه افزود: بعد از جداسازی و بریدن شاخه‌ها، قلمه ‌زنی از بوته‌های سالم عاری از هر نوع آفت و بیماری در بستر کشت توسط باغبانان انجام  ودر فصل بهار و تابستان گلدانی وطی گذراندن مراحلی برای کاشت در سطح معابر و بوستان های شهر ارومیه انتقال می یابد.

وی هدف از این اقدامات را زیبا سازی منظر شهری و ارتقاء سرانه فضای سبز دانست و گفت: امید است با این اقدامات گام های موثری را در آبادانی شهر ارومیه برداشته باشیم.

Print
495 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان