• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تجدید میثاق مردم و مسئولان آذربایجان غربی با آرمان های شهدا
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تجدید میثاق مردم و مسئولان آذربایجان غربی با آرمان های شهدا

مزار شهدای شهرستان های مختلف استان پنجشنبه، 17 بهمن همزمان با ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی میزبان آحاد مختلف مردم و تعدادی از مسئولان بود و آیین غبارروبی، عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدا انجام شد.
درشهر  ارومیه نیز مسئولان استانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به همراه قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی ،اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه و مدیران دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی به همراه اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های معظم شهدا با حضور در مزار شهدای باغ رضوان با اهدای گل و نثار فاتحه بار دیگر با آرمان های مقدس شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کردند.

همچنین استان آذربایجان غربی در راستای دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی، 12 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید نامه عمل کلی در روز قیامت وزن می‌شود و کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین عمل در نامه اعمال ثبت شده و آثار مثبت و منفی اعمال نیز در نامه عمل نوشته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با قیام خود و ایجاد انقلاب اسلامی اثری بر جا گذاشته و کار خیر و نیکی که سال‌ها در این مملکت انجام شده در پرونده این شخص بزرگوار نوشته می‌شود.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: امام خمینی (ره) با قیام خود و ایجاد کشور توحیدی و اسلامی تمامی معادلات در عالم سیاست را بر هم زد در واقع ایشان با قیام خود گفتمان سیاست و قدرت را در جوامع بین‌المللی دگرگون ساختند.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنانش اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهمی که امام با قیام خود در جهان سیاست و حکومت مطرح کردند این بود که امام یک الگوی جدیدی از رهبر سیاسی و دینی برای جوامع بشری ارائه کردند.

وی ادامه داد: قبل از امام خمینی (ره) غرب میدان‌دار مباحث سیاسی بود و در نظر آن‌ها حکومت و دولت وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف بود به عبارت روشن‌تر هدف وسیله را توجیه می‌کند و چنین سیاستی در جوامع حکومت می‌کرد در حال حاضر نیز آمریکا و استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف خود میلیون‌ها انسان را قربانی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: امام خمینی (ره) مسئله جدیدی را مطرح کرد به طوری که رهبر می‌تواند رهبری باشد که نه تنها نظرش رسیدن به هدف است ولی قبل از آن خواسته و نظر او عمل به تکلیف است چه به هدف برسد و چه به هدف نرسد.

وی افزود: امام خمینی (ره) رهبریتی را مطرح کرد که این رهبریت مبانی اخلاقی را محور و اساس قرار داد و امام خمینی (ره) یک گفتمان جدیدی در میان رهبران جوامع عرضه کرد و در حال حاضر مقام معظم رهبری یکی از ذخیره‌های خداوند متعال است.

امام جمعه ارومیه فقیه جامع‌الشرایط، حافظ قرآن، مدیر و مدبر و شجاع بودن را از خصوصیات رهبر عنوان کرد و ادامه داد: از نظر مدیریت ابر حریف در مقابل غرب در دنیا مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی یادآور شد: همه ما مدیون خانواده‌های شهدا هستیم و مردم در شهر و استان آذربایجان غربی زحمات بسیاری برای به ثمر رسیدن این انقلاب کشیدند و شهر و استان آذربایجان غربی نخستین شهر و استانی بود که قیام مسلحانه را در اوایل انقلاب آغاز کردند.

وی تصریح کرد: ایجاد انقلاب کار بسیار سختی بود ولی حفظ انقلاب از ایجاد انقلاب سخت‌تر است باید با هوشیاری کامل برخورد کنیم  و بهترین جواب برای آمریکا و استکبار جهانی شرکت گسترده در راهپیمایی روز 22 بهمن است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن برای ما واجب بوده و وظیفه شرعی، قانونی و ملی محسوب می‌شود و با حضور گسترده نشان خواهیم داد ما از عزتی که 35 سال در به دست آوردن آن خون‌ها داده و زحمت کشیده‌ایم ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده و نخواهیم کرد.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print
975 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان