• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تدابیر شهرداری ارومیه برای جذب گردشگر
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تدابیر شهرداری ارومیه برای جذب گردشگر

با توجه به این که ارومیه به دلیل وجود دریاچه ، باغ های سر سبز و رودخانه های دایمی جاذب گردشگر است، شورای اسلامی شهر در این باره چه برنامه هایی دارد ؟

احیای توتستان ها و باغ های گردو در ارومیه و خرید آنها از سوی شهرداری ، ساخت شهربازی مدرن در منطقه جانوسلو و یا دهکده ساحلی چی چست ، تمرکز برمعرفی روستای بند به عنوان یک دهکده توریستی ، ساحل سازی رودخانه شهرچای ارومیه و اختصاص ساحل به مسیرهای دوچرخه و پیاده روی در قالب طرح دریا تا دریا ، راه اندازی بازارچه های مرزی وساخت مجتمع های تفریحی ، خدماتی و تجاری چون رزت و اروم تکبیر ، توسعه و حمایت از تنها باغ وحش موجود شهر و ساخت  تله کابین از برنامه های شورای اسلامی شهر ارومیه برای جذب گردشگر با مشارکت سرمایه گذاران است .

از آن جا که روستای بند خارج از محدوده شهر ارومیه است ، چگونه برای مطرح کردن آن به عنوان یک دهکده توریستی و جذب گردشگر اقدام می کنید ؟

این روستا به عنوان یک دهکده توریستی در شورا تصویب شده است وسعی می کنیم با مشارکت استانداری و راه و شهرسازی آذربایجان غربی ، ایجاد زیر ساخت ومشارکت سرمایه گذاران این روستا رابه عنوان یک دهکده توریستی در کل کشور مطرح کنیم .

درباره طرح دریا تا دریا بگویید ؟

این طرح از دریاچه ارومیه شروع می شود و با عبور از تفرجگاه هایی چون خوشاکو، بند ، ساحل شهر چای و دریاچه   شهر چایی در دریاچه مارمیشو به پایان خواهد رسید . در این مسیر از پل سه چشمه تا دریاچه ارومیه باغ های توت و انگور و سیب و مناظر بکر طبیعی واقع شده است که با ساخت تفرجگاه هایی می توان از این فرصت ها و نعمت های خدا دادی در جذب گردشگر استفاده کرد .

این طرح در چه مرحله ای قراردارد ؟

عملیات ساحل سازی این طرح در داخل محدوده ارومیه از 80 درصد پیشرفت برخوردار است و مکان های خارج از محدوده نیازمند به مشارکت و تعامل است .

جذب گردشگر چه پیامدهای مثبتی برای شهرارومیه خواهد داشت ؟

با توجه به این که در کشورهای توسعه یافته ، گردشگری به یکی از بزرگ ترین منابع درآمد زدایی تبدیل شده است در نتیجه ورود هر گردشگرچند فرصت شغلی به همراه دارد . برای جذب حداکثری گردشگر باید نگاه به این مقوله تغییر کند و برای درآمدی که گردشگر باخود می آورد ، برنامه ریزی شود .


 

Print
724 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان