• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تداوم انجام استعلامات شهرداری ارومیه از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به صورت الکترونیکی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تداوم انجام استعلامات شهرداری ارومیه از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به صورت الکترونیکی

انجام استعلامات شهرداری ارومیه از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی به صورت الکترونیکی همچنان ادامه دارد.

یاسر اسدپور رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه بیان کرد: پیش از این و در راستای سیاست‌های دولت الکترونیک و همچنین شهر هوشمند و با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان ارتباط سیستمی بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی و شهرداری ارومیه برقرار شده بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۲۶ تیرماه، شاهد انجام ۱۳۳ مورد استعلام الکترونیکی بوده ایم، عنوان کرد: این آمار از ابتدای شروع استعلامات الکترونیکی از یک آبان ۱۴۰۱ به تعداد ۳۰۴ پرونده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به بازه زمانی مدت پاسخگویی به استعلامات، گفت: میانگین زمان سپری شده جهت انجام این کار یک روز کاری بوده که صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها نتیجه ارتباط سیستمی شهرداری و میراث فرهنگی است.

وی تصریح کرد: پیش از این انجام استعلامات این حوزه به طور متوسط ۱۰ روز کاری طول می‌کشید که تردد شهروندان بین مجموعه‌های شهرداری و میراث فرهنگی را نیز در پی داشت.

اسدپور ادامه داد: با اجرایی شدن این فرآیند دیگر نیازی به مراجعه شهروندان ساکن و یا دارای املاک واقع در منطقه چهار و بافت تاریخی شهر به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی نیست.

به گفته وی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای سیاست‌های کلی شهر و شهرداری هوشمند و تأکیدات شهردار کلانشهر ارومیه در این راستا، سیستمی‌کردن امور در تمامی حوزه‌ها را در دستور کار خود قرار داده که این امر منجر به کاهش هزینه‌ها، شفافیت هرچه بیشتر، صرفه جویی در زمان و افزایش رضایتمندی مردم می‌شود.

گفتنی است؛ بخشی از منطقه چهار شهرداری ارومیه به مساحت ۳۱۰ هکتار و  حدود ۱۱۴۰۰ پلاک در بافت تاریخی مصوب میراث فرهنگی قرار داشته و صدور هرگونه مجوزهای ساخت و ساز و پروانه‌های ساختمانی در این محدوده تحت هر شرایطی نیازمند اخذ استعلامات لازمه از اداره کل میراث فرهنگی استان است.

Print
235 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان