• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تدفین رایگان اموات کرونایی و افراد بی بضاعت/ توسعه باغ رضوان نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه ای است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تدفین رایگان اموات کرونایی و افراد بی بضاعت/ توسعه باغ رضوان نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه ای است

رییس سازمان آرامستانهای شهرداری ارومیه تأکید کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین امیرعباس عابدینی در شورای معاونین شهرداری ارومیه طی گزارشی از حوزه آرامستانها و باغ رضوان ارومیه اظهار کرد: باغ رضوان در سال 1349 و در اراضی به وسعت 54 هکتار از سوی خیرین خریداری و از سال 1351 تدفین در این مکان شروع شده و تاکنون بیش از یکصدهزار متوفی در آن دفن شده است.
وی افزود: در آن تاریخ برآورد ها بر این بود که تا 40 سال پاسخگوی شهر ارومیه باشد اما با توجه به افزایش تعداد متوفیان طرح توسعه آرامستان باغ رضوان از سال 1393 کلید خورد و با رایزنی های به عمل آمده با منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و ثبت اسناد در سال 96 موفق به الحاق 74 هکتار از اراضی ملی به باغ رضوان شدیم و این اراضی سنددار شدند.
رییس سازمان آرامستانهای شهرداری ارومیه گفت: به طور متوسط طی یک دهه گذشته ماهانه 300 متوفی در باغ رضوان دفن شده است و از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به 6 هزار متوفی در این آرامستان دفن شده است.
عابدینی مقدار زمین مناسب برای هر متوفی در طرح های توسعه ای را  پنج مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: این میزان با محاسبه درختکاری، جدول کشی و سایر مسائل مرتبط است.
وی تصریح کرد: با طی روند فعلی طی 30 آینده شهر ارومیه با مشکلاتی در حوزه دفن اموات روبرو خواهد بود.

عابدینی توسعه شبکه برق و آب باغ رضوان امری بسیار مهم ارزیابی و بر ضرورت حفر یک حلقه چاه عمیق علاوه بر چاه موجود تأکید کرد تا در شرایط ضروری احتمالی بتوان از آن بهره برداری کرد.
وی یکی از موفقیت های باغ رضوان طی امسال را مدیریت اموات کرونایی عنوان کرد و یادآور شد: با توسعه 10 هکتاری باغ رضوان طی سالهای گذشته در دفن اموات کرونایی به مشکلی برنخوردیم.
عابدینی تصریح کرد: دفن در باغ رضوان برای اموات کرونایی، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین افراد بی بضاعت رایگان است.
وی بر ضرورت تخصیص ماشین آلات سنگین عمرانی و راهسازی به باغ رضوان جهت اقدامات توسعه ای تأکید کرد و ادامه داد: توسعه باغ رضوان نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه ای است تا در آینده بتوانیم به شهروندان خدمات مناسب دهیم و آنها با مشکلاتی در حوزه دفن اموات مواجه نشوند.

Print
286 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان