• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تصادفات شهری نسبت به دو سال گذشته کاهش یافته است/ ضد عفونی روزانه اتوبوس ها و مینی بوس های ناوگان حمل و نقل عمومی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تصادفات شهری نسبت به دو سال گذشته کاهش یافته است/ ضد عفونی روزانه اتوبوس ها و مینی بوس های ناوگان حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه:

وی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شش ماهه اول سال افزود: رفع موانع 17 نقطه حادثه خیز شهر ، خط کشی طولی به میزان 301 کیلومتر ، رنگ آمیزی سرعت گیرهای سطح شهر به متراژ 85 متر و خط کشی های عابر پیاده از اقدامات انجام شده در بخش اصلاحات هندسی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با اشاره به نصب 31 عدد چراغ پایه کوتاه و 37 عدد چراغ چشمک زن جهت ایمن سازی معابر در سطح شهر گفت : مونتاژ 28 عدد چراغ پایه کوتاه ، 51 عدد تعمیر اساسی چراغها ، 427 مورد تعمیرات معمولی ، نصب سه هزار و 256 عدد تجهیزات ترافیکی ، یکهزار و 222 مورد اصلاح تجهیزات ترافیکی و 523 عدد دمونتاژ ، از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام گرفته است.
ذاتی ادامه داد : از مجموع پنج مرکز معاینه فنی موجود در سطح شهر ارومیه که با 14 خط مکانیزه فعالیت می کنند تعداد 57 هزار و 416 برگه معاینه فنی خودرو صادر شده است.
وی در ادامه گزارش شش ماهه این حوزه در بخش حمل و نقل را نیز قرائت و بیان کرد : در مجموع 8 میلیون و 121 هزار و 790 نفر مسافر توسط اتوبوسرانی های واحد و 144 هزار نفر مسافر توسط مینی بوسهای ناوگان اتوبوسرانی جابجا شده اند و میانگین متوسط روزانه تعداد جابجایی مسافر در حوزه تاکسیرانی تعداد 444 هزار و 136 نفر برای هر روز گزارش شده است.
ذاتی با بیان اینکه این تعداد مسافر توسط 342 دستگاه اتوبوس ، 60 دستگاه مینی بوس و پنج هزار و پنج دستگاه تاکسی جابجا شده اند، تصریح کرد: ضدعفونی کردن روزانه اتوبوس و مینی بوس ها و همچنین توزیع رایگان ماسک و دستکش برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی عمده اقدامات صورت گرفته را تشکیل می دهد.
وی با تایید 22 مورد پروانه تاکسیرانی که به صورت دائمی صادر شده است افزود: پروانه های تاکسیرانی مورد تمدید واقع شده 852 مورد است ، همچنین 191 عدد پروانه تاکسیرانی بهره برداری شده ، تعداد 88 عدد کارت تاکسیرانی موقت و 144 مورد صدور استعلام نقل و انتقالات تاکسی صورت گرفته و 153 نفر نیز در شش ماهه اول سال تحت آموزش های لازم رانندگی تاکسی قرار گرفته اند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با اشاره به کاهش آمار تصادفات شهری نسبت به دو سال گذشته خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در بخش ایمن سازی معابر اکنون شاهد کاهش آمار تصادفات شهری و حتی کاهش تلفات جانی نیز هستیم و طبق آمار تعداد تصادفات ترافیکی و مجروحان تصادفی نسبت به دو سال گذشته اکنون با کاهش چشمگیری از چهار هزار و 507 نفر به سه هزار و 959 نفر و آمار تلفات جانی از 43 به 26 نفر رسیده است.
در پایان این جلسه به پاس قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه از معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیران سازمانهای حمل بار و مسافر و حمل و نقل و ترافیک و جمعی از رانندگان تاکسی و اتوبوس با اهداء لوح، توسط شهردار ارومیه تقدیر به عمل آمد.

Print
390 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان