• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تلاش شهرداری ارومیه برای بازاریابی هزاران تن از سیب های موجود درسردخانه های استان
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تلاش شهرداری ارومیه برای بازاریابی هزاران تن از سیب های موجود درسردخانه های استان

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، داوود ندیم، معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه با اشاره به اقدامات شهرداری ارومیه برای بازاریابی هزاران تن از سیب های موجود درسردخانه های استان گفت:  طبق مطالعاتی که در حوزه اقتصادی شهرداری ارومیه در حال انجام است، یکی از محورهای اساسی توسعه و پیشرفت شهر ارومیه، ارتقای وضعیت معیشتی مردم و سطح قدرت خرید ، پس انداز و سرمایه گذاری  تک تک شهروندان میباشد.

وی خاطر نشان کرد: دو محصول سیب و انگور از این جهت برای ارومیه استراتژیک هستند که درآمد سرانه قشر عظیمی از شهروندان ارومیه ای بصورت مستقیم به این دو محصول بستگی دارد و بقیه شهروندان نیز بصورت غیر مستقیم از تبعات منفی یا مثبت آن در سطح معیشتشان برخوردار میشوند، فلذا هر سالی که این محصولات به قیمت مناسبی به بازار عرضه میشوند، وضع معیشتی و رفاه مردم ( از منظر اقتصادی ) ارتقا می یابد و یا بالعکس .

ندیم ادامه داد: شهرداری ارومیه با یک رویکرد علمی و منطقی  از یکسال پیش اقداماتی را در این حوزه آغاز نموده است که از جمله میتوان به موضوع مطالعات ، نهاد سازی و ساختارسازی، ایجاد ارتباطات داخلی و خارجی اشاره نمود.

معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه بر لزوم توجه جدی تر به این دو محصول تاکید کرد  و گفت:  هم اینک حدود ششصد  هزار تن سیب در سردخانه های استان منتظر بازار فروش هستند، که در نهایت تلاش استانی در یکسال فقط صادرات  کمتر از ده درصد آن بوده است.

وی یادآور شد : از قدیم الایام سیب و انگور ارومیه برند و شهرت جهانی داشت ولی در دهه های اخیر با ورود رقبای جهانی به بازار این دو محصول و عدم تدبیر لازم از سوی متولیان امر ، این دو محصول ارزش جهانی و جایگاه بازار خود را از دست داده اند.

ندیم با تقدیر از تلاش تمامی دست اندرکاران موضوع اعم از دولتی، عمومی و بخش خصوصی عنوان کرد: با توجه به رابطه مستقیم درآمد خیلی ازخانواده ها با این موضوع، دستگاه های اجرایی،  شهرداری ارومیه را نیز بعنوان یک نهاد عمومی تاثیر گذار در کنار خود و همکار و همیار خود ببینند.

معاون اقتصادی شهردای ارومیه در ادامه، برنامه های شهرداری در خصوص این دو محصول استراتژیک را شامل دو بخش ستادی و اجرایی اعلام کرد و موارد زیر را برشمرد:

-  ایجاد ساختارها و نهادهای لازم درون سازمانی و برون سازمانی از جمله تعریف وظایف ستادی  برای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری

-  تشکیل اتاق سیب و انگور با حضور متولیان دولتی و عمومی و خصوصی اعم ازکشاورزان و باغداران ، تولیدکنندگان ، تجار و بازرگانان ، صاحبان سورتینگ و  سردخانه ها .

-   حمایت از راه اندازی پژوهشکده سیب و انگور برای دستیابی به ژنتیک این دو محصول و تولید محصولات با استانداردهای روز و خواست مشتری.

-   برقراری ارتباطات بین المللی برای هموار نمودن صادرات این دو محصول وحذف واسطه های غیر ضروری و ایجاد چرخه کارآمد در این حوزه .

-   حمایت و سرمایه گذاری مشترک برای صنایع تبدیلی ، بسته بندی و سورتینگ .

ندیم در پایان با بیان اینکه تمام اقدامات شهرداری ارومیه در راستای سیاست های نظام، سند چشم انداز، وظایف ذاتی سازمانی و همسو با اقدامات سایر فعالین این حوزه خواهد بود، تصریح کرد: کشاورزان و باغداران ارومیه ای برای کسب سود بیشتر و عرضه محصولات خویش به کشورهای مختلف، باید روی کیفیت محصول ، کاهش هزینه های تمام شده، نوع بسته بندی و سورت، توجه اساسی داشته باشند، که در غیر اینصورت نباید انتظار معجزه از بازار رقابتی را داشت.

Print
963 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان